Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-04-18 10:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nytt piggyback-system
InläggPostat: lör 07-08-04 22:38 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 07-01-03 13:14
Inlägg: 676
Ort: Halden/Asker/Trondhe
Fant denne litt tilfeldig på tysk ebay:
http://www.fuelcat.de/

Jeg er ikke så stødig i tysk, så jeg kan ikke si så mye om den. Ser jo litt hjemmemekk ut, men den er jo relativt billig om noen vil teste.

_________________
-Magnus-
"Six months in the lab will save you an afternoon in the library"


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-08-05 21:42 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
Jag tycker det verkar väldigt seriöst. Prisvärt verkar det ju också. Finns för alla antal cylindrar och det verkar klara sekventiella system. Fuelcatmanager har särskild kallstartfunktion. Modell finns också för monopointinsprutning (Motromax). FAQ var också intressant läsning.
Som för alla pulsförlängningssystem är dock risken att dutycle 100% nås för tidigt med motsvarande prestandaförlust på höga varvtal/effekt. Detta är dock individuellt för varje motorsystem.

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-08-06 09:59 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Verkar seriöst!
Inget som funnit på marknade tidigare, i Brasilien?
Just versionen med kallstartfunktionen verkar ju klockren.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-08-06 10:54 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 07-01-03 13:14
Inlägg: 676
Ort: Halden/Asker/Trondhe
Jeg må presisere at jeg ikke mente at det virket useriøst, jeg var bare ikke så voldsomt imponert over den grafiske presentasjonen.
Jeg har prøvd å lese litt med google translator (jeg hører til de tvilsomme sjeler som hadde fransk på skolen), men oversettingen blir så som så. Er det noen som kan påpeke noen store forskjeller mellom fuelcat og flextek?

_________________
-Magnus-
"Six months in the lab will save you an afternoon in the library"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-08-06 14:46 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
INte heller jag var ironisk, hemsidan kunde vara bättre men produkterna verkar vara genomtänkta.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 07-08-09 18:14 
Offline

Blev medlem: ons 07-05-09 08:43
Inlägg: 486
Ort: Jönköping
Man ska nog inte bedömma något efter hur fräckt designad hemsida ett företag har. De som har påkostade sådana brukar sällan vara speciellt seriösa. Ett ganska typiskt amerikanskt fenomen där kostnaden för just marknadsföring är på en helt annan nivå än vad vi är vana vid. En personlig kontakt är ofta ovärderlig och kan på ett helt annat sätt ge en bild av en produkt eller ett företags kunnande och servicevilja. Att företaget har sin sits i Europa tycker jag är en klar fördel. Vad har Brasilien för kunnande om våra vinterförhållanden?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 07-08-09 19:02 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 07-01-03 13:14
Inlägg: 676
Ort: Halden/Asker/Trondhe
Roger Gustavsson skrev:
Vad har Brasilien för kunnande om våra vinterförhållanden?


Abcesso har importert en norrbagge i det ærendet :wink:

_________________
-Magnus-
"Six months in the lab will save you an afternoon in the library"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-10 06:28 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 662
Ort: Skärplinge
Ja att prylarna tex tillverkas i Brasilien saknar i det praktiska större betydellse även för oss, och vad det gäller AutoFFV är jag själv mycket imponerad där inte ens en kallstart i 9 minus (så kallt det hitills var med denna)var några som helst problem och förväntar mig knappast heller några problem vid än kallare temperaturer heller utan värmare.

Men visst vi får väl se vad denna box går för då, svårare än så är det inte kan själv helt rekommendera AutoFFV och ändå säljer jag inte denna. ;-)

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011