Etanol.nu
http://www.etanol.nu/forum/

Porsche 924T ( 931 )
http://www.etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=10&t=2387
Sida 1 av 1

Författare:  Andreas G [ lör 08-02-23 16:18 ]
Inläggsrubrik:  Porsche 924T ( 931 )

Hej på er.

Jag har precis köpt mig en 924T -79 som skall E85 konverteras.

Är det ngn som har god koll på hur jag skall göra, eller kanske tom redan lyckats konvertera och har en "manual" så skulle jag bli toppenglad.

Vänligen,
Andreas

Författare:  torbjorn [ lör 08-02-23 17:55 ]
Inläggsrubrik: 

Visst har den K-jetronic insprutning? I så fall är det bara att titta på någon annan tråd som handlar om bilar med K-jetronic, det finns flera som har skrivit om t ex Volvo med B230E-motor. Vanligtvis ger man sig på styrtryckventilen på lämpligt sätt, för att sänka styrtrycket så att bränsleblandningen blir fetare. Beroende på hur styrtrycksventilen är konstruerad så kan detaljlösningarna bli olika.
Dels har Bosch ändrat ventilens inre uppbyggnad flera gånger under årens lopp, så till det yttre identiska ventiler med samma detaljnummer kan vara ganska så olika inuti. Och dels finns det två olika grundtyper, med respektive utan vakuumstyrd fullgasanrikning.

För att få till kallstartegenskaperna är det enklaste oftast att ordna en manuell strömbrytare för kallstartventilen.

Författare:  Andreas G [ lör 08-02-23 23:16 ]
Inläggsrubrik: 

Ok tack för svaret, jag trodde det var annorlunda/fanns andra möjligheter på turbosar.
Då skall jag läsa på, på detta eminenta forum.

Tack, tack.
Andreas

Sida 1 av 1 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/