Tack!
Jag har sedan några dagar kört på enbart E85, tankade fullt i fredags. Bilen känns rappare genom hela varvtalsregistret men jag ska kolla lite tider och jämföra med bensindrift för att se så att det inte är inbillning.
Dock har jag redan stött på lite kallstartsproblem, vilket jag hade hoppats på att man skulle slippa vid plusgrader. Det var igår, bilen hade stått stilla i över ett dygn och det hade regnat hela tiden så det var fuktigt i luften, ca 8 plusgrader. Bilen startade direkt men stannade sedan. Vred igång den igen och när jag skulle backa ut från garaget så orkade den inte utan att jag gav extra gas (vilket man inte behöver på bensindrift). Så bilen dog igen. Startade den igen och backade ut. Sedan var den lite ryckig i kanske 200-300 meter innan den gick som vanligt igen.
Idag ska jag låta den gå på tomgång några sekunder innan jag belastar den så får vi se hur det går. Hoppas detta bli bättre med en extra pump och ännu mer tryckhöjning. Tänkte även montera ett kallstartsmotstånd men då måste jag ha hjälp av er för att veta vart jag ska sätta det. Jag vet var tempsensorn sitter på kylslangen men den har fyra trådar till sig så jag vet inte vilka jag ska koppla in mig på.
MVH Martin