Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 19:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: SAAB 900, 2.3i, -96
InläggPostat: sön 07-02-04 11:22 
Offline

Blev medlem: sön 07-02-04 10:32
Inlägg: 2
Nu är det dags - Om det är möjligt?

Flextune/Flextek/Fullflex Gold eller liknande ska på vår fina sommarbil, en SAAB 900, 2.3i, -96, som står o sover i ladan på landet.
Vem har erfarenhet? Vad passar? Helst vill jag ha något av typ Fullflex Gold som låter mig blandtanka utan att slå om några kontakter.
Pris o rabatt om jag är medlem?
Tacksam för alla svar o tips.

Hälsar Etanola :D


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-02-04 13:00 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 662
Ort: Skärplinge
Kan väl börja jag då,, med den senaste av boxarna, AutoFFV som nu suttit ett par månader i egna Mondeo 2,0 -99 med 15000 mil på mätaren och så med det gjort bilen lika bränsleflexibel som vilken "riktig" etanolbil som helst.

Och är så här långt mycket imponerad av denna, efter drygt 14000 Mallpassi (BTR) mil, där installationen var mycket enkel och helt befriad från inställnings knappar inne i kupén osv.

Lika körglad om inte mer faktiskt som innan och en test med kallstart i som kallast vi haft det (-9) utan motorvärmare var som att starta en varm sommardag! För att sedan gå kanon direkt.
Och Lambdasonden reglerar som den ska och förbrukningen ligger på dom normala runt 1 litern per mil mot dom ungefärliga 0,8l/milen, så denna modell kan jag iaf rekommendera.

Min köpte jag av Lind här på forumet, så hör dig runt bland dessa återförsäljare vad priserna ligger på och flera av dom har lite rabatt för medlemar här.

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011