Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 09:10

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 08-05-22 06:26 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
ÄSCH! Den här skulle hamna under "bilder på din installation". Kan mod vänligen flytta på det här inlägget?

Konverterad med BTR från ridetech. Motorn är en PRV V6 2.8 med LH-jetronic 2.2 insprutning.

Eftersom det handlar om en V-motor så måste returslangarna kopplas ihop med en T-korsning.

BTR:en sitter där original-BTR brukar sitta på en PRV 6:a. Tycker personligen det blev riktigt snyggt! :)

Ledsen för de megastora bilderna, sitter på jobbet och har ej tillgång till photoshop eller liknande. Bilderna tagna med mobilkamera så räkna med en viss grynighet. ;)

Bild finns på nedanstående adress, tyvärr tillåter forumet inte att länka/skriva riktiga webbadresser i början när man har under 10 inlägg så det blir klipp & klistra om ni vill se bilderna. Ersätt PUNKT med . och SNEDSTRÄCK med / och skriv kom med c i början så funkar det. Krångligt? Nähä...

tinyurl PUNKT kom SNEDSTRÄCK 3gchfp


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: lite hjälp på traven
InläggPostat: tor 08-05-22 07:22 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 07-02-24 11:08
Inlägg: 596
Ort: Lyckeby Blekinge
lite hjälp på traven:

http://tinyurl.com/3gchfp

_________________
SPRIT OCH BILKÖRNING HÖR IHOP OM MAN TANKAR RÄTT
bensinmotor utan direktinsprutning är stenålder
har utrustning för att läsa av felkoder på bilar som är OBD2 kompatibla samt VAG-bilar med 2x2 kontakt

ta vara på jordens resurser köp en begagnad bil


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-05-22 07:50 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
Tack, det var snällt gjort!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Etanol i Finland
InläggPostat: tor 08-05-22 07:56 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Etanolman i Finland, berätta mer för oss om läget med E85 i Finland.
Du bor visserligen i Torneå, och har lätt att köra över gränsen när du skall tanka, men är ni fler som har etanolkonverterat, och hur många i så fall? Är det något "på gång" i Finland? Kan ni tanka "i smyg" någon stans?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-05-22 08:32 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
Till Nyfiken:

E85 finns inte i Finland. Det är olagligt att ta E85 över till Finland enligt lagen utan att skatta för bränslet MEN det är fullt lagligt att tanka bilen utomlands (Haparanda) och köra slut på bränslet i Finland. Jag använder den här bilen uteslutande till att pendla till och från jobbet i Keminmaa, ca 1,8 mil bort. Jag kan alltså tanka bilen i Haparanda. Däremot kan jag inte ta med x antal dunkar i skuffen om jag ska åka längre bort, då bryter jag mot lagen. Jag har lyckligtvis en dieselbil som används vid längre resor och jobbresor.

Etanol kommer så småningom till Finland också, det är ett måste för att nå de uppsatta klimatmålen. Just nu känner jag inte till fler etanolkonverterade bilar i trakten men vet att många blandtankar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-05-22 08:32 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-26 23:30
Inlägg: 298
Ort: Ljusne
Kul att se en PRV-motor konverterad! Snyggt!..

Nu har diskussionen redan dragit igång i den här tråden så den får nog ligga, men posta gärna samma sak i bilder-tråden också så har vi allt samlat. :)

_________________
#Linus Johansson
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-05-22 08:35 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
Volvo245GLT skrev:
Kul att se en PRV-motor konverterad! Snyggt!..

Tackar!

Volvo245GLT skrev:
Nu har diskussionen redan dragit igång i den här tråden så den får nog ligga, men posta gärna samma sak i bilder-tråden också så har vi allt samlat. :)


Ska göra det så fort jag fått ihop 10 inlägg. :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011