Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-03-29 02:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08-06-21 21:10 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
mbuhre skrev:
Stort tack (igen)! En måhända dum fråga bara. Kan man på något enkelt sätt lösgöra en anslutning från kontaktdonet, exempelvis för att trä på en krympslang...

Jag kunde inte begripa detta när jag rekognocerade häromkvällen, men det är säkert väldigt enkelt om man bara är tillräckligt smart ;-)


Ja, det brukar gå, men kontaktdonen och låsningen för hylsorna kan se lite olika ut beroende på fabrikat på kontaktdonet (både AMP och Bosch, säkert också ytterligare tillverkare förekommer) och årsmodell.
När man har tagit av kåpan på kontaktdonet finns det en längsgående "gaffel" på vardera sidan. Ta bort den, och leta sedan efter någon låshake på hylsan, oftast kommer man åt den från den sida av donet som ska stickas i i stiftkontakten och kan peta undan den med en mycket liten instrumentskruvmejsel, därefter kan man dra ut hylsan. Om du har tillgång till någon skrotkabelstam med liknande kontaktdon är det en bra idé att öva på den först.

_________________
Att mäta är att veta


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 08-06-22 21:10 
Offline

Blev medlem: ons 08-06-18 17:36
Inlägg: 12
Ort: Segeltorp (Alimenta city)
Jag har också lyckats pilla in en Flexitune II i min 745 GL. Gjorde enligt "245GLT:s" beskrivning etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=837 förutom att jag använde brun som jord istf svart. Kopplade även in lysdiod och trevägsomkopplare och efter provresa på 20 mil idag verkar allt fungera, 24 liter E85 gick det åt.

_________________
Om det finns ett problem i den ena änden finns det ofta en lösning i den andra...
Volvo 745GL -88 for daily driving
Cheva Astro -91 for family trips
Jeep GC -95 for pleasure
Stiga Park -87 for for garden tasks


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011