Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 18:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 08-06-16 12:25 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Mät att det kommer fram 12 V till värmeelementet i lambdasonden och att andra änden av det verkligen är jordad (ligger på 0 V).
Om du har en tångamperemeter som kan mäta likström, kan du hänga på den på en av förvärmningsledningarna och kolla att det flyter ström där. Rimligtvis omkring 1 A när lambdasonden är kall, som sedan sjunker ner mot några tiondels A när den börjar bli varm.

_________________
Att mäta är att veta


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 08-07-06 17:34 
Offline

Blev medlem: tor 08-05-29 13:26
Inlägg: 38
Ort: Varberg
Efter många om och men så har jag förhoppningsvis hittat var felet var, den drog tjuvluft vid gasspjället!
Det började bli tröttsamt att dra säkringen till styrboxen för att bli av med felkoderna.
Fick visserligen en annan felkod igår men jag hade glömt att nolla vridpoten som jag använder till kallstarten, fick upp samma felkod idag igen men denna gång var vridpoten nollad! Hoppas att tempgivaren till styrboxen inte har gett sig, den är lite tråkig att byta.
Annars så går bilen bra på etanolen har snitt på 1,2l milen blandad körning(motorvägskörning och stadskörning+acc:n igång)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011