Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 20-03-31 14:02

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: saab 900 2.3se -97
InläggPostat: tis 07-02-06 18:44 
Offline

Blev medlem: tis 07-02-06 18:11
Inlägg: 1
Ort: örebro
nu ska det ske!
ja, hur gör man?
:D


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 07-02-08 04:56 
Offline

Blev medlem: tor 07-02-08 04:51
Inlägg: 3
Ort: GBG/Pattille
En dylik har ju Motronic 2.1.x nånting och jag är osäker på det är en- eller fler-kanals.
Är det enkanals finns det en löda-själv-lösning och för flerkanals får man köpa en brasse-box för ca. 3 laxar.

Den andra modellen är ju att höja bränsletrycket men det är ju en lite mer rudimentär modell... tillåter ju inte blandtankning och bensindrift (ifall nöden skulle kräva det) utan att man vrider o donar under huven.
Ett litet aber är ju dessutom att många bränslepumpar har svårt att bibehålla flödet om man höjer trycket, vilket kan leda till att motorn går magert på höga varv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 07-02-08 20:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1201
Ort: Nyköping
ezroller skrev:
-----
Den andra modellen är ju att höja bränsletrycket men det är ju en lite mer rudimentär modell... tillåter ju inte blandtankning och bensindrift (ifall nöden skulle kräva det) utan att man vrider o donar under huven.
Ett litet aber är ju dessutom att många bränslepumpar har svårt att bibehålla flödet om man höjer trycket, vilket kan leda till att motorn går magert på höga varv.

Med min metod, se länken i signaturen, behöver man inte in under huven för att justera trycket, det är bara att vrida på en ratt på lufttryckregulatorn i kupén. Det enda som skulle kunna vara ett problem är om vacuumanslutning till bränsletryckregulatorn är ansluten efter gasspjället. Då får man 6% högre insprutningsflöde vid lågt tryck i insugsröret (½ bar) jämfört med vid full gas om man räknar med ett tryck på 4,0 bar mot normalt 3 bar. Lambdasonden borde dock klara av att justera för den lilla skillnaden.

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011