hyundai skrev:
Monterte BTR på Corolla'n. Med varm motor og regulatorventil ble trykk på 3.5 BAR det som ga pen gange.
Nå har etanolblandingen vært (beregnet) 57%, og temperatur -20 over flere dager, men starter rimelig greit. I dag etter start åpnet jeg panser og så på BTR-manometer. Regulator var på 4.5 bar, og sank sakte ned (etter 4-5 minutter) til 3.5 bar. Det virker som ventilen pga lav temperatur er litt "stram" og derfor avgir større systemtrykk når den er kald. Det kan være litt av årsaken til at den faktisk starter rimelig greit selv på -20?
Så, kanskje jeg har fått en form for kaldstartfunksjon pga BTR-ventilens "treghet" i kulden?!?
Har i dag monter dyser fra en Camry 2.2L som har 220cc/min flow mot corollan's 145. Det er 50% større flow.
Fjernet BTR, og bilen går pent. Med disse montert kan jeg kjøre på høyrer etanol% enn til nå. Pumpen har slitt med å levere nok trykk til å kune kjøre på ren E85. Nå går det helt fint uten å være avhengig av å høyne innsprøyningstrykket.