J.K Nilsson skrev:
karlmb skrev:
Eller höja bränsletrycket då.
Och lyssna på kastratsångaren till bränslepump efter då eller?
J.K Nilsson
Jag får nog hålla med.. Har begränsad erfarenhet men känslan är att pumparna snart ger sig vid dessa höga tryck.
Undantag finns säkert som alltid!
En kombination av lite större spridare och justerbart bränsletryck kan jag köpa för att enkelt kunna skifta mellan bränslen men att höja från säg 3kg/cm2 till 5,1kg/cm2 för att få tillräckligt flöde skulle inte jag rekommendera!
Det finns bättre lösningar och de är inte dyrare heller!
Spridarbyte skulle jag framhålla som den bästa lösningen för de många bilar med boschspridare av vanlig typ där utbudet av olika storlekar är stort!
Blandtankning är en annan variant som dock inte tilltalar mig själv!
Har man råd och priserna på bränslena ligger som nu så finns det imo ingen anledning att inte skaffa ett piggyback-system eller programmera om originalboxen!