Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 23:29

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 08-08-21 16:57 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 00:58
Inlägg: 40
Hej!
En fråga vad flödar org spridare på 850 GLT?
Kan de stämma nånstans runt 248cc?
Borde ju passa med mina ljusblå spridare från v70 på 334cc att sätta dit o köra på e85?
eller blir de för mycket?
MVh Björn


Senast redigerad av kroona sön 08-10-12 19:37, redigerad totalt 1 gång.

Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-08-21 18:28 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Det kan väl bero på årsmodell osv också? Kolla detaljnumret på originalspridarna och på de spridare du tänker byta till så kanske det blir lättare att reda ut saken!

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-08-21 22:13 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 00:58
Inlägg: 40
Ok Bilen är en 92a iaf..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-08-21 23:00 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Du har inga Boschnummer på dina olika spridare?

Stämmer siffrorna du anger så ökar du ju flödet med 35% så det borde bli bra!

Borde gå att hitta vilka spridare du har och dess flöde på: http://forum.turboperformanceclub.com/ men har du numret på dem så finns säkert infon på fler håll?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-08-22 13:23 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 00:58
Inlägg: 40
på spridarna som är tänkta att sätta dit så står de nr 0280155830
De på bilen kanske jag kan få reda på via nätet..?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-08-22 13:31 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 00:58
Inlägg: 40
Forskade lite på nätet och de spridare som sitter orginal på min ANDRA bil har 334cc spridare..
De jag har här "0280155830" Flödar 391cc vid 3,8bar..
De blir lite mycket va? om vi nu säger att 850 GLT orginal flödar 248cc..
ca 57% får jag de till?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-08-22 14:12 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Men vad har du för bränsletryck? Om det är något annat än 3,8 bar så måste du räkna om flödet till det trycket. Flödet ändrar ju sig med kvadratroten ur bränsletrycket.

Samma sak med originalspridarna om uppgiften om 248 cm³/min gäller för något annat bränsletryck än det din bil arbetar med.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-10-02 18:40 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 00:58
Inlägg: 40
Hej igen!
Kom över ett par spridare från 850 T5 och stoppade i bilen går som en peng dock får man nöta ett varv på morgonen på starten så den får spruta in lite bränsle sen startar den direkt..ingen tendens till att gå ojämt heller!
Så nu är jag nöjd iaf för stunden ska prova lite här nu några tankar..:D
Satt och tänkte på va bilen drar osv men vi får se senare när jag kört lite..
den låg på 0,9 blandad med BF95 iaf..


Jo en fråga till, hur mycket vinst är de jämfört med att köra på BF95 med dagens priser?Ni som koll menar jag :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-10-02 20:00 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
kroona skrev:
Hej igen!-----Jo en fråga till, hur mycket vinst är de jämfört med att köra på BF95 med dagens priser?Ni som koll menar jag :lol:

Så här mycket. http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... 8503#18503

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 08-10-12 19:44 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 00:58
Inlägg: 40
Nu har jag kört två tankar på E85 och så här långt har det gått bra..bilen drar inte allt för mycket bränsle helller känns de som..
första tanken tog bilen 1.22L i snitt
Nu denna helg har jag varit på lång resa till Stockholm tur och retur + statskörning i stor staden..Nu när jag tankade ikväll så har bilen tagit 1.23L i snitt...
Bilen är svårstartad på morgonen , dock går de bättre med motorvärmaren.
Funderar start på att göra ett kallstarts funktion likt den som Newlund.com gjort på sin 850.

Sen har jag funderat på att när E85 går över till vinterkvalité dvs högre liter pris så kommer ju milkostnaden bli ungefär den samma som med BF95 drift... Rätt?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 08-10-12 20:32 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
kroona skrev:
--------Sen har jag funderat på att när E85 går över till vinterkvalité dvs högre liter pris så kommer ju milkostnaden bli ungefär den samma som med BF95 drift... Rätt?

Det beror ju helt på vad E75 resp bensinpriset blir 1 november när bytet brukar ske. Man ska komma ihåg att E75 räcker till en 4% längre körsträcka än E75. Detta motsvarar en prishöjning på ca 35 öre. Så loppet är inte kört än!

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011