Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-03-29 00:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån 08-11-17 10:15 
Offline

Blev medlem: tis 08-10-28 19:36
Inlägg: 9
Ort: Elverum, Norge
Hur är det besta sättet at konvertera en original Audi S2-motor (motortyp 3B, Motronic)? Är justerbar BTR möjligt, eller behövs det det elektronisk konvertering?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 08-11-17 11:48 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Båda delarna fungerar säkerligen, men konvertering med ett piggybacksystem brukar vara en säkrare och krångelfriare lösning.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: bränsletryck
InläggPostat: fre 08-11-28 10:38 
Offline

Blev medlem: sön 08-06-22 16:49
Inlägg: 15
Ort: Från
Hej
Jag har en S4a med aan-motorn dom har 4bars bränsletryck original, (antar att din har det också) för att få den att gå bra måste du upp i minst 5bar + trycket från turbon... Skulle inte tro att din bränslepump håller så länge med det tycket...
Funderat på större spridare?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011