Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-03-29 07:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09-03-22 18:32 
Offline

Blev medlem: tis 08-09-02 10:07
Inlägg: 46
Nicklas skrev:
Tännlappen skrev:
Större spridare kanske funkar,vad vet väl jag.Har inte hört några större klagomål från dom som spridarkonverterat. 8)


Utom möjligen då att jag vill ha möjlighet att tanka bensin när det krävs.
Eller kompenserar motorstyrningen tillräkligt "åt andra hållet" dvs för att köra på bensin med större spridare ?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09-03-22 22:10 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Det är inte alls säkert att det går bra att köra på bensin i det läget. Om lambdareglerområdet är så stort att bilen klarar 50 % blandtankning okonverterat, och man har sån tur att man kan hitta ca 15-20 % större spridare, så skulle det möjligen kunna gå. Då hamnar man alltså nära ena ändläget för regleringen på E85 och nära andra ändläget på bensin.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-03-23 12:25 
Offline

Blev medlem: fre 07-05-04 13:07
Inlägg: 204
Om man läser "Dr.Mabuses" fina inlägg så är det en enkel sak att byta spridare på din modell(kan sitta hårt första gången),du slipper klippa och klistra.Kika i en spridartabell,numret står på dina spridare,välj ca 30 procent större flöde. Reservdunk i bagaget,originalspridarna+rätt verktyg i en låda. Tio till tjugo minuters jobb att byta.Du har fått många förslag, bara att jämföra pris. Returbilen t.ex tar 50kr stycket för spridare. 8)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-03-23 19:44 
Offline

Blev medlem: tis 08-09-02 10:07
Inlägg: 46
Tännlappen skrev:
Om man läser "Dr.Mabuses" fina inlägg så är det en enkel sak att byta spridare på din modell(kan sitta hårt första gången),du slipper klippa och klistra.Kika i en spridartabell,numret står på dina spridare,välj ca 30 procent större flöde. Reservdunk i bagaget,originalspridarna+rätt verktyg i en låda. Tio till tjugo minuters jobb att byta.Du har fått många förslag, bara att jämföra pris. Returbilen t.ex tar 50kr stycket för spridare. 8)


Skulle jag byta på direkten om jag bara visste att det gick att köra
bensin även på dom större spridarna.
Inte så kul kanske i sommar när man står i lappland/nordnorge obyggden
på fiskesemester och upptäcker att här finns ingen e85 att få för pengar.
:idea: 8)

Just nu känns bränsletrycksregulator som det smidigaste valet.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-03-23 21:47 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 21:49
Inlägg: 146
Ort: Bjästa Örnsköldsvik
Större spridare och en bränsletrycksregulator för att kunna ställa ner trycket vid bensindrift kanske? Då får du köra med normalt bränsletryck vid spritdrift..

_________________
Sprit är oftast bästa lösningen!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011