Att konvertera en Saab 900 Turbo till E85 verkar inte så svårt, man byter spridare till en viss sort som ger ganska rakt av 30% mera bränsle. Eventuellt kan man avancera tändningen litet. Men då ska den köras på E85 endast.
Jag undrar över denna lösning,
https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/ ... c0f6e12fe/Citat:
Smart Fuel Control E85 V4.2 does not need an external fuel sensor, adjusts automatically in real time keeping the mixture ratio optimal, thanks to innovative development the smallest increase in consumption on the market and to guarantee quality, we give the device the best warranty on the market for 3 years.
Already more than 10,000 satisfied users in Europe, fully automatic, automatic cold start, Smart Fuel Control works like a factory-made Flex Fuel car, the smallest possible increase in fuel consumption, the best warranty on the market for 3 years, the best product support on the market - More power - More torque - Smaller increase in consumption -3 one year warranty -Automatic operation -Automatic cold start -Easy to install Plug and Play -Smart Fuel Control E85 V4.2 -Can be inspected for modifications and remember Trafi's 200,- modification subsidy
Säljaren vill sälja kittet ver 4.2 utan bränslesensor. Jag frågade om det inte var bättre med den som kunde känna av bränsleblandningen ifall den varierar?
Citat:
Nej bara en del som går sönder V4.2 justerar sig hela tiden efter vad bilen ger signaler till spridarna och sedan kan man finjustera
Han har inte förklarat hur den justerar sig och hur det här ska funka i verkligheten. Vad händer då om man tankat E85 och sen har man inte E85 där man är och lägger en halv tank 95E10 istället?