Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-03-29 05:53

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Turbo konventerad 740 GL
InläggPostat: mån 10-02-15 12:23 
Offline

Blev medlem: tor 07-06-28 09:09
Inlägg: 54
Ort: Från
Ja ska turbokonventera min 740 GL med B230F motor och undrar vilka spridar som blir bra att köra med? För det ska ju naturligtvis åkas på sprit i den bilen.
Funkar det med 850turbo spridare och höja bränsltrycket lite rller räcker det med bara spridarna?
Eller tips på lite större spidar som funkar utan att höja trycket?

MVH Peter

_________________
Bruksbilar - Volvo 242 DL - 75
Saab 9-3 SE 2.0T -00
Finbilen - Chevrolet Camaro - 75
Raggarbilen - Pontiac Bonneville -66


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 10-02-15 13:55 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Tänker du behålla originalstyrdonen för insprutning och tändning eller använda styrdon som hör ihop med B230FT ?
Vad har du för spridare idag (vilket Bosch-nummer)? Vilket motorstyrsystem har bilen nu (LH 2.2, LH 2.4 eller Regina)?

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 10-02-15 16:53 
Offline

Blev medlem: tor 07-06-28 09:09
Inlägg: 54
Ort: Från
Tanken är att köra med orginal boxar. Spridan just nu är orginal (har inget nr på dom) och det är LH 2.4 på den.

_________________
Bruksbilar - Volvo 242 DL - 75
Saab 9-3 SE 2.0T -00
Finbilen - Chevrolet Camaro - 75
Raggarbilen - Pontiac Bonneville -66


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 10-02-15 17:37 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-26 23:30
Inlägg: 298
Ort: Ljusne
Min förra 945:a med B230FK, LH 2.4 chippad med "BSR Steg 3" och 0.9 bar ladd trivdes mycket bra med en uppsättning Lucas 444 cc/min.
Men dessa kanske var i minsta laget ändå? Vid 180-190 km/h så började den rycka och gå magert på ren E85, men aldrig några konstigheter annars.

_________________
#Linus Johansson
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 10-02-15 20:19 
Offline

Blev medlem: sön 08-07-20 23:22
Inlägg: 521
Ort: Tumba
Jag ska köpa antingen http://www.racetronix.biz/itemdesc.asp?ic=01D030x&eq=&Tp= eller http://www.racetronix.biz/itemdesc.asp?ic=17113813&eq=&Tp=

Den första har något som kallas tri cone spray, den andra cone @ 21.9 degrees. Vad rekommenderar ni?

Sedan ska jag chipa den hos hi-tuning

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061

_________________
/Erik

Volvo V70 -98 140 hk blandtankas ca 50/50
Volvo V70 -98 170 hk blandtankas ca 50/50
VW Polo -95 blandtankas
VW Polo -98 blandtankas
VW Polo -04 blandtankas
Yamaha XJ 900 -85


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 10-02-18 12:24 
Offline

Blev medlem: tor 07-06-28 09:09
Inlägg: 54
Ort: Från
Ingen här som vet om det kan funka med 850 turbo spridare?
Motorn är så att säga en B230F som ska turbokonventeras och köras på sprit. Alltså ingen turbo motor orginal.

Mvh Peter

_________________
Bruksbilar - Volvo 242 DL - 75
Saab 9-3 SE 2.0T -00
Finbilen - Chevrolet Camaro - 75
Raggarbilen - Pontiac Bonneville -66


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011