Jag minns inte exakt hur mkt jag ställde upp trycket men på bilden verkar det knappt 4 bar på mätaren men det var väll inkl vakuum från tomgången.
Med Biltema’s btr följer det med adapter som i princip skulle göra det möjigt att sätta den i stället för befintlig btr i fuelrailen men den skulle inte få plats och det är hur som helst mycket enklare och smartare att låta den befintliga btr sitter kvar. Man kopplar den justerbara btr i stället i returslangen (efter befintlig btr) och ökar trycket så mkt att befintlig btr öppnas helt. Med ett T-stycket kan man koppla in vakuumslangen till båda BTR, men jag tror att jag använde en outnyttjad vakuumanslutning på spjällhuset i stället.
När/om bilen skulle behöva köras på bensin är det då bara att skruva ner trycket på den justerbara btr till noll då bestämmer bara original btr trycket i fuelrailen. Jag bytte även bränslefilteret som såg uta att nästan ha rostad sönder. Genomsnittsförbrukning 1,1 l E85/mil inte så illa för en Volvo 850 2.0 kombi '95, Motorkod:B5202S.
/Aryan
ps Obs all skruvar och nipplar på Biltemas btr var löst åtdragna att den läckte lite överallt innan jag upptäckte det.