Etanol.nu http://www.etanol.nu/forum/ |
|
Volvo 965 -91 Konvertera för lägre bränslekostnad? http://www.etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=10&t=7733 |
Sida 3 av 3 |
Författare: | torbjorn [ tis 23-04-04 10:01 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Volvo 965 -91 Konvertera för lägre bränslekostnad? |
Nu, flera år senare, har det visat sig att Volvo faktiskt hade några motortyper i produktion med LH 2.4 utan lambdareglering. Men det fanns aldrig någon som hette B230FG, som nämndes tidigare i tråden. Förutom att styrdonet avviker från de normala motorerna med lambdareglering, har alla dessa dessutom en speciell luftmängdmätare med trimpot för inställning av tomgångsblandningen (alltså i stort sett som på LH 2.2), och en extra ledare i kabelstammen för inkoppling av trimpoten till lämplig pinne på styrdonet. De motortyper det rör sig om, och Bosch-nummer på tillhörande styrdon, följer här: B200G 0 280 000 926 B230G 0 280 000 900 B230GT 0 280 000 927 eller 938 B204E 0 280 000 559 B234G 0 280 000 911 eller 930 Luftmängdmätare 0 280 212 021 på alla utom B204E som har 0 280 212 007 (för övrigt samma som på en vanlig B230F med LH 2.2 och lambdareglering). |
Sida 3 av 3 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |