Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-03-29 08:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: vw multivan 2,5
InläggPostat: sön 07-05-20 15:56 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-27 09:02
Inlägg: 20
Ort: Linköping
går med funderingen att konvertera bussen, någon som har erfarenhet av 2,5an. Vilken metod borde vara lämpligast?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: VW Multivan 2,5
InläggPostat: sön 07-05-20 16:26 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Är inte det en diesel?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-05-20 16:32 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-27 09:02
Inlägg: 20
Ort: Linköping
den har gått förvårnadsvärt bra på bensin ett tag nu.

det är en -00 glömde jag skriva innan. har ingen större koll på insprutningssystemet.

_________________
Mercedes CL 500 -00 Ny
Toyota Corolla -99 100% E85 Utankonvertering.
Mercedes CLK 230 -00 100% E85, Flexitune, Avyttrad.
Civic type R -02 100% E85 Flexitune, Avyttrad.
Civic vti -92 100% E85 med BTR, Avyttrad.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: VW Multivan 2,5
InläggPostat: sön 07-05-20 17:40 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
OK! Jag sökte på nätet och fick bara svar med diesel. Men det visar tydligt med ditt exemplar att det finns båda delarna.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-05-21 06:01 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 662
Ort: Skärplinge
Jo Caravellen var med dessa årsmodeller samma motorvolym på diesel som bensin, alltså 2,5L och fem cylindrar dessutom fanns det ännu en bensinare 2,0 och fyra cylindrar.

Iaf så var jag själv ägare till en Caravelle -95 (T4) och 2,5L bensinare som "bara" hade rullat 75000 mil (fd taxi), iaf fall var denna mycket pigg med spriten där det till och med kördes 1500 mil på 100% E85 utan mer åtgärd än nollat minne till styrdatorn och rullade även genom nålsögat med rena papper även om den på högvarv gick något för snålt och en Malpassi bränsletrycksregulator insatallerades och den gick som aldrig förr dom resterande 4000 mil och var dessutom utrustad med bränslevärmare som rakt av fungerade mycket bra med 100% E85.

Men det som mer och mer rekommenderas är att i så fall satsa på någon av dom elektroniska konverterings satserna som börjar florera, där är jag förövrigt mycket nöjd med den mycket lättinstallerade AutoFFV i egna Mondeo 2,0 -99 som gjort bilen fullständigt bränseflexibel.

I övrigt är insprutnings sytemet Digifant någonting i dessa, men mer om detta kan förmodligen Torbjörn här utveckla mera,,, :wink:

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011