Jacan skrev:
Jag tänkte låta den sitta kvar, tack för tipset om hävarmen. Jag täkte att om man kopplar den till läge 2 på tändlåset borde det bli bra?
Troligvis stannar då pumpen medan startmotorn går men det gör inte så mkt; motorn lär starta på bränslemängden i flottörhuset ändå.
En nackdel jmfd med mekanisk pump blir att om du skulle krocka och strömmen inte bryts att pumpen fortsätter att gå och att risken för brand då blir större. Drför brukar i insprutningsbilar pumpen altid stanna när inte motorn går. En mekanisk pump stannar också med motorn såklart.
Jacan skrev:
Slår biltemas pumpar själva av på trycket om det skulle bli för högt eller krävs det e BTR?
Precis som en mekanisk pump ser de själva till att trycket begränsas.
Jacan skrev:
Har du nån uppfattning om hur hög flödeskapacitet man bör ha på pumpen?
/Jakob
Jag har svårt att tänka mig att flöden inte skulle räcka till. Det beror naturligtvis på hur fort du kör och hur törstig den är men en bil som drar 3 l/mil och kör i 200 km/t förbrukar t ex 60l/timme.
/Aryan