Hej
Jag har nu konverterat en Cadillac Sedan De Ville från 1964 med 429 motor till 100% E85! Jag borrade upp primärmunstyckena från 2.794mm till 3mm och sekundärmunstyckena från 2.718mm till 3.2mm, primärkretsen använder sig av var sin doseringsnål med 2 lägen "power" och "cruise" med diametern 1.9mm och 1.194mm, jag gjorde så att jag klippte av den smala delen av nålarna och filade till spetsarna lite så att nålarna helt går ur munstycket. Areorna ökar med 28.5% i "cruise" läget och 41% i "power" läget och med 38.6% på sekundärkretsen. Med dom ändringarna går motorn bra på fullgas och delgas. För dom väldigt små gaspådragen när det bara är tomgångskretsen som får stå för soppan så går motorn inget vidare alls, så där limmade jag fast gem som stryper luftflödet genom tomgångskretsens luftmunstucken. Bilen har nu en merförbrukning på ungefär 25% jämfört med 98 oktan och eftersom bilen original ska ha 100 oktan så skadar det inte med E85!
Det var allt sålänge!
|