I och för sig intressant, men detta har man ju provat redan här:
http://www.sekab.se/ Och även här:
http://www.baff.info/SEKAB började stort med forskning och lovande resultat, men fossilmaffian (oljeindustrin) "sänkte" möjligheterna och förutsättningarna genom massiva åtgärder på olika områden, så SEKAB fick skära ner på aktiviteterna. Men det är ju bra om någon tar i med nya tag.
Det här beskedet kom i går:
Nya hårdare avgasregler från EU
Av: Håkan Abrahamson, Ny Teknik.
Publicerad 25 juni 2013 11:51.
EU beslöt natten till tisdagen att sänka utsläppsgränsen av CO2 för bilar till 95 g/km från 2020.
Läs mer:
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 720117.eceDetta är alltså ett gammalt förslag men den tyska bilindustrin bl.a har bromsat det i flera år, ivrigt påhejad av oljeindustrin. VAG och andra har inte bromsat för att dom inte har "etanoltekniken". Den har dom redan. Men nästan samtidigt med första förslaget för ett antal år sedan släppte VW en ny generation dieselmotorer som hade kostat massor av € att ta fram. Dom pengarna ville dom naturligtvis ha igen. Kanske har dom börjat ge upp nu efter att lite av pengarna har börjat komma tillbaka? Eller är det EU som är för starkt?
Kanske det är dags för SEKAB att "räta på ryggen" igen?
Ett tillägg: BAFF är inget produktionsbolag, bara en organisation.