Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 16:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08-09-10 13:20 
Offline

Blev medlem: sön 07-11-25 20:44
Inlägg: 238
EtanolAerox skrev:
tack för svaret, så för att vara på den säkra sidan så borde jag använda en sequential istället?

Sen hur blir soppablandningen precisonsmässigt med flexitune? den förlänger ju spridarnas öppningstider som får spridarna att ge motorn mer soppa, ställer den in sig efter hur fet blandning motorn behöver? för att om den ökar blandningen med 30% rakt av så är man ju inte säker om bilen kommer gå perfekt för de för det är ju olika från bil till bil hur många porcent mer soppa man måste ge motorn.

Och med btr så är det svårare och tidsdödande att ställa in rätt soppablandning atnar ja?


Motorstyrningen kompenserar hela tiden efter lambdan så man behöver egentligen inte ha flexitune helt korrekt inställd eftersom motorstyrningen hela tiden korrigerar.
Jag har ett diagnosprogram till min laptop som visar long term- och short term- fuel correction och man kan se hur den korrigerar om man ändrar på flexitunen från E85-inställning till 50/50 eller bensin.

_________________
Jörgen
Smart Roadster 45 kw -04 Jack Black (Lilla Svarten)
Smart Roadster 45+ kw -04 Gul/Svart (Getingen) E85-konverterad


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011