Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 18:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 08-01-21 20:04 
Offline

Blev medlem: tor 07-05-17 09:54
Inlägg: 5
Ort: Stockholm
För egen del så tycker jag det låter väldigt intressant att det förmodligen kommer finnas möjlighet att konvertera äldre bilar lagligt.

Eftersom jag dagligen passerar tullarna i stockholm så vore det för mig intressant om en konverterad bil även skulle åtnjuta befriesel från trängselskatt och även gratis boendeparkering.

Miljöbilar som går på Etanol slipper ju både tullar och boendeparkering som det ser ut idag.

Så om jag väljer att lagligt bygga om en bil efter 1juli till E85-drift så kommer det alltså falla på Miljöklass 2005?

Var innebär Miljöklass 2005, jag har googlat till förbannelse dock utan framgång.

Om man t.ex. tar en Ford taurus FFV från mitten av nittiotalet så är ju den befriad, men den är väl inte miljöklass 2005 direkt?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08-01-22 19:29 
Offline

Blev medlem: tor 07-05-17 09:54
Inlägg: 5
Ort: Stockholm
Ok, så med andra ord borde en icke-MK2005 bil som lagligt konverteras till E85 och blir "reggad" som bil med alternativbränsle Etanol slippa trängselskatten?

Jag håller tummarna...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08-01-29 15:29 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Läs under Aktuellt http://etanol.nu/aktuellt.php vårt pressmedelande och våra synpunkter på propositionen.

/Aryan

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011