Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 17:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Segt igen
InläggPostat: fre 07-06-15 21:52 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Nu är det sådär segt igen...

Man skriver ett inlägg och skickar det och efter en stund kommer bara en vit sida upp...
Oavsett om man backar ett steg och skickar igen eller om man väljer "uppdatera" så kommer, om det inte visas en vit sida igen, TVÅ inlägg att ha postats.. Uppdaterar man igen o får en vit sida o sen får det att funka så blir det tre nya, identiska inlägg..

Jag tror inte felet ligger hos varken forumet eller hos mig utan det är webhotellet som ställer till det? Den mesta tiden, oavsett dag eller tid på dygnet tycker jag forumet går segt..

Jag vet/har fått svaret tidigare att forumet drivs ideellt osv och jag är glad att forumet finns men om hotellet inte funkar bra, vilket det framför allt inte gjort vid kraschen, så borde man överväga att flytta forumet?

Skiljer det väldigt mkt mellan olika webhotell i pris eller finns det någon annan anledning att fortsätta hos surftown trots det strul som förekommit?

Inte bara detta för det har varit annat med...


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-06-15 22:06 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Nej, det ändrar sig väldigt mkt... Ibland, eller kanske t.o.m oftast så funkar det bra, men många gånger är det långa laddningstider och det står bara och tuggar...

Jag är inget proffs på sånt här men jag inser att det kan vara olika belastning på en lina, men det borde inte märkas så mkt på en sån sida som etanols forum med mest text? Jag menar, det är ju inte så många kB som skall laddas?

Visst märker jag skillnad även när jag bara surfar efter att jag gick ner från ca. 12MBit/s till 2 när jag bytte ISP, men som sagt... etanolforumet är ju inte speciellt tungt att ladda?

Jag är ledsen om jag framstår som gnällig med mina kommentarer och frågor om forumet men det är de där små grejerna som retar en...

Jag uppskattar ERT jobb och jag uppskattar forumet! Det jag önskar mest av allt var att fler hittade hit så att det blev lite mer "drag under galoscherna";)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-06-22 08:51 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1244
Ort: Nyköping
Lind skrev:
-----Edit: Såg att du har comhem. Själv är jag uppkopplad via Telia just nu. Måste vara belastningen hos de olika ISP som avgör om det går segt eller inte.

Jag tror inte det beror på var och ens ISP utan just vårt webhotells server. Det har varit mycket segt de två senaste dagarna med åtskilliga tillfällen då man måste uppdatera sidan för att få fram det man klickat på. Jag såg att Aryan lyckats få dubbla inlägg t ex.

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-06-22 22:10 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Jo.. jag tror det beror på surftown med... För det är väl de som är webhotellet?

Har kollat runt lite och alla är väl inte nöjda, om man säger så, med dem..

Iofs är det väl så med alla, i detta fallet webhotell...

Men med tanke på forumsstrulet, deras så kallade back-uper och vad de nu var värda, så kanske en flytt var läglig?

Äger man adressen skall det ju inte vara några problem att flytta den utan att det märks för användarna?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-25 10:22 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Det är inte så svårt att flytta, och man tar alltid backup innan..

Vi borde kanske reda upp vad vi köpt och vad vi får levererat?
Om vi ser bättre alternativ till likvärdiga pengar borde vi ju rösta med fötterna.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-25 21:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Vilken typ av abonnemang har forumet hos Surftown?

Är det bara jag som har problem med att det ofta(st) kommer upp en vit sida med ett felmeddelande när man skall posta ett inlägg? Väljer man "uppdatera" så kommer det ju att postas flera kopior av inlägget..

Att samma sak händer när man läst ett inlägg i en tråd och backar ett steg med bakåtknappen?

Dessutom är det långa laddningstider för det mesta!

Jag har som sagt bara 2 Mbit/s men det skall väl räcka för vanlig surfning??

Känns lite jobbigt att vara så negativ men det är irriterande att det inte funkar och problemet ligger säkert inte hos forumet eller hos mig utan hos Surftown, som inte verkar vara så "på" när det gäller ett litet privat forum/hemsida?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-25 22:39 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Problemet med att man får en vit sida efter att ha postat ett meddelande brukar jag kringgå på följande sätt:
-Använd "back"-knappen i webläsaren (eller back-menyn som finns i t ex Firefox) för att gå tillbaks två steg i historien, till "Visa ämne -[den tråd där inlägget skulle in].
-Uppdatera denna sida och kolla att ditt inlägg har kommit med. Om inte: använd "fram"-knappen för att få fram sidan för att skriva inlägg igen, då finns som regel din text kvar och det är bara att göra ett nytt försök att skicka.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-06-26 11:11 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Kan bara hålla med att det går supersegt med svarstider på flera sekunder för varje ny sida. Jag har 8 MBit-ADSL och upplever inga sådana problem på andra sidor/forum. Finns ju rätt många webbhotell som har stöd för MySQL och PHP så att flytta forumet torde vara relativt enkelt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-06-26 16:59 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Just nu fick jag vänta säkert 5 sekunder på att kunna skriva detta, (från att jag tryckte på "svara" till att textrutan kom upp) troligen många som besöker surftown nu (här är vi bara 1 eller 2 just nu)
Detta är ju vad som visas när man postar:
Network Error (tcp_error)


A communication error occurred: ""
The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.

For assistance, contact your network support team.

Kan vi konfrontera Surftown med detta?

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-06-26 19:19 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
karlmb skrev:
Just nu fick jag vänta säkert 5 sekunder på att kunna skriva detta, (från att jag tryckte på "svara" till att textrutan kom upp) troligen många som besöker surftown nu (här är vi bara 1 eller 2 just nu)
Detta är ju vad som visas när man postar:
Network Error (tcp_error)


A communication error occurred: ""
The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.

For assistance, contact your network support team.

Kan vi konfrontera Surftown med detta?


Had jag haft ett forum som hade dessa problem så hade jag bytt leverantör omgående.. Det finns lika lite anledning att stanna hos ett dåligt webhotell som att stanna hos en bank eller liknande man inte är nöjd med..

Vad gäller att backa med backtangent osv så är det precis så jag gör..

Att texten "oftast" finns kvar om man får gå framåt igen är ju bra... Jag kopierar texten jag skrivit när jag kommer ihåg det för det är inte roligt att ha skrivit ett långt inlägg som bara försvinner pga att det strular på forumet :twisted:

Jag är på ett par andra forum och läser med och dessa problem finns inte där... Det är helt klart Surftown som av någon anledning har för dålig kapacitet på den servern som forumet ligger på...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-06-26 19:43 
Offline

Blev medlem: sön 07-04-08 07:18
Inlägg: 67
Ort: Från
Om det hänger på pengar så kan vi kanske skramla lite.

Eller någon som har 10/10 lina hem och kanske redan kör en server kan köra sidan kostnadsfritt..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-06-26 19:58 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Jag har iofs dålig koll på vad det kostar att ha sidan hos t.ex Surftown men en viss hastighet har man väl "rätt" till när man köper en tjänst av dem?

Jag var ute hos farsan igår och han sitter med min gamla dator och är uppkopplad med vanligt modem..

Att surfa på det viset hos honom är ungefär som etanol.nu beter sig... iaf forumsdelen...

Ja, handlar det om pengar så bidrar jag gärna med en hundring eller så!

Edit: Den här gången var det tur att jag kopierade texten innan jag valde "skicka".. För det blev en vit sida efter att det stått och tuggat ett tag... backade och uppdaterade men inget inlägg fanns... Hade jag valt "uppdatera" till meddelandet visades så hade det väl blivit flera meddelanden som postades som det ofta händer..
Nåt måste göras och den enda som kan göra något är Lind, antar jag?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011