Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 19-11-22 10:29

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons 12-04-18 08:06 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 07-09-19 14:44
Inlägg: 2271
Ort: Luleå
osäker på om denna har tagits upp här förut:

http://www.cyclonepower.com/works.html

Intressant motor, åtminstone i teorin :-) Osäker på om den är lämplig för direktdrivning i ex en bil men som räckviddsförlängare är det förstås inte några problem. Enligt cyclonepower så har man idag en effektivitet på runt 31%. Och man menar väl på att det kommer att förbättras också:

http://www.cyclonepower.com/PDF/background.pdf

Den kan drivas av i princip vad som helst:

Citat:
- we have incredible flexibility as to the fuel we use. In combustion tests we have used fuels derived from orange peels, palm oil, cottonseed oil, algae, used motor oil and fryer grease, as well as traditional fossil fuels … none of which required any modification to our engine. We have also burned propane, butane, natural gas and even powdered coal.


Man får anta att etanol också fungerar alldeles utmärkt.

Miljövänlig:

Citat:
Several aspects of the Cyclone make it more eco-friendly than internal combustion engines.

Fuel Choice: The Cyclone Engine can run on 100% biofuels (i.e., it does not require a 15% or less mixture with fossil fuels), and these new sources can provide true carbon-neutral alternatives to fossil fuels.
Longer Burn Time: The Cyclone Engine’s patented cyclonic combustion chamber allows for a longer burn time, which means that more carbon particles are incinerated before being exhausted.
Lower Burn Temps: The Cyclone Engine burns its fuel at low temperatures (about 2200°F), which is below the temperature at which most harmful NOx gases are created.
Cooler Exhaust: Exhausted gases run through a heat exchanger before leaving the engine, lowering the temperature at release to about 350 degrees … hundreds of degrees lower than internal combustion exhaust.
No Motor Oil: Water (de-ionized) is the Cyclone Engine’s sole lubricating fluid, which means there is no waste oil to change, dispose or leak into the ground.
Quieter Run: Internal combustion engines have an explosion that emits supersonic sound waves out the exhaust valves to the atmosphere, requiring a muffler system. The Cyclone’s exhaust is virtually noise-free.


Intressant men som vanligt så får framtiden utvisa.. :-)


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011