aryan skrev:
Ska du köpa en?
Jag tror du behöver minst Komfort / Instyle utrustningen i så fall, i standardutförande finns det i motsats till Volt/Ampera ingen (el)värme när man kör elektrisk om nu inte specen klimatanpassas för svenska marknaden.
Ja rimligtvis måste det finnas värme när man kör endast på el så det borde finnas i standardutförande på den svenska marknaden. Problemet är att jag vill ha Xenon men ingen navigator men tyvärr så verkar man behöva gå upp till business får att få Xenon. Och får då betala för navigator o annat lull-lull också. Ska jag köpa en, hmm, kanske
Jag är i valet och kvalet över om jag ska gå på Zoe eller liknande som pendlingsbil, samtidigt så är Outlandern stor och säker, bra familjebil. Köra omkring med Zoe'n i dåligt väder, 1dm snö på vägen osv känns betydligt osäkrare än en Outlander. Och jag är rädd om mina barn
Och det känns också tveksamt att köpa en ny bil och inte kunna köra den i alla lägen ens vid den dagliga pendlingen. Måste jag ta ex Santa Fe'n när/om jag åker till fjällen en gång vart 4:e år så bryr jag mig mindre, dvs, om jag köper en ren elbil.
Citat:
De gör att Outlander är ca 30.000 billigare i inköp men om du inte kan ladda den på jobbet kommer den vinsten att ätas upp av bensinförbrukningen på ”hemvägen” inom ca 4 år.
En annan skillnad som kan vara värdefull att veta är att GM Volt/Opel Ampera ger 8 år/16.000 mil garanti på batteriet och Misubishi Outlander 5 år/10.000 mil.
/Aryan
Ja kan jag inte köra på helt på el vid den dagliga pendlingen så känns det inte så intressant. Så det återstår att se hur man kommer att göra i Luleå när den här typen av bilar blir lite vanligare. 5 års garanti, hmm, jag hade nog gärna sett något i stil med GM's 8 år om jag ska vara helt ärlig. Men ett alternativ är förstås att köra vidare med gamla bettan (Santa Fe) några år till och då ha betydligt mer att välja på
@Aryan: var läste du att den har 5 år/10 000 mils garanti på batteriet ?