Här är en bild på lufttanken:
Den sitter alltså som batteriet i Volt, men verkar vara så pass liten att man inte offrar mittenplatsen i baksätet. Når man 45% lägre förbrukning vid stadskörning och till ett betydligt lägre pris än ex Toyotas hybridteknik så skulle jag bli glatt förvånad.
http://www.4wheelsnews.com/psa-peugeot- ... ompressed/Citat:
According to Peugeot, a prototype Hybrid Air subcompact has CO2 emissions of 72 grams per km.
Meanwhile, a Peugeot 208 model with the same combustion engine emits 104 grams per km. Development chief Guillaume Faury said that Peugeot seeks to give a price below 20,000 euros for these subcompact vehicles with the new technology. The starting price of the Toyota Yaris hybrid, which has the same size as the Peugeot model, is at around 18,500 euros in France (which excludes any discounts related to environmental friendliness). Faury didn’t provide detailed cost estimates but said that the new transmission would reduce the cost per gram of CO2 savings by about 50% when matched up against equivalent petrol-electric hybrids. He added that this new power unit has a weight of 100 kg, around half of the other typical hybrids.
De hävdar alltså att deras teknik är ca 50% billigare än motsvarande bensin-el hybrid relativt till de CO2 besparingar som ges. Toyota Yaris släpper ut 79 g/km, de hävdar 72 gram/km för 208:an. Intressant alltså. Fast det är några år bort, man nämner 2016 samt:
Citat:
Unspecified technical challenges have yet to be overcome before a commercial launch, Bosch’s Bohr said.
“Some more work will have to be done before these cars find the mass market,” he said.
Det jag är lite mer tveksam till är väl hur denna teknik håller i längden. Steget från hybrid till pluginhybrid kommer att bli mindre och mindre prismässigt och jag betvivlar att denna teknik har den energidensitet som krävs för att ta det steget. Med tanke på att den ska släppas 2016 så undrar jag om de inte är för sent ute.