Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 09:05

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-08-21 19:08 
Offline

Blev medlem: ons 08-08-13 18:44
Inlägg: 119
karlmb skrev:
Volvo mekaniker skrev:
karlmb skrev:
Ojoj, om du visste vad vi filtrerade...


det är skilnad på att filtrera & att tydligt påvisa motsatsen !!!


Ja, men du har å andra sidan aldrig fått se något speciellt bevis för att ventilsätena inte håller om man inte byter till annat material i volvos vita motorer innan man börjar köra på etanol, eller hur?

Volvos vita, med E85 drift, har jag inte varit på kurs på...
så jag har inte sett nått på den det stämmer


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-08-22 12:10 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Volvo mekaniker skrev:
karlmb skrev:
Volvo mekaniker skrev:
karlmb skrev:
Ojoj, om du visste vad vi filtrerade...


det är skilnad på att filtrera & att tydligt påvisa motsatsen !!!


Ja, men du har å andra sidan aldrig fått se något speciellt bevis för att ventilsätena inte håller om man inte byter till annat material i volvos vita motorer innan man börjar köra på etanol, eller hur?

Volvos vita, med E85 drift, har jag inte varit på kurs på...
så jag har inte sett nått på den det stämmer


På de du varit på kurs på för då?

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08-08-26 18:46 
Offline

Blev medlem: ons 08-08-13 18:44
Inlägg: 119
Jag går på kurser för att läramig om den färdiga motorn, samt kunna lära andra om denna motor. där går man igenom konstruktion m.m. i deta fall så finns ju motorn sedan tidigare i bensinutförande, så då ämfördes de förendringar som gjorts & man tala om varför dom gjordes, samt vikten bakom visa saker så som servise intervall m.m.

på desa kurser är vi inte intresserade av att lära oss hur man utveklar motorer eller hur olika motor test som genomförts gått & vad som gått söner under dessa tester.äns normalt att vi inte får tillgång til trasiga motor delar

dom flyger heller inte över trasiga motordelar från USA föra att visa oss.

allt detta har ju ingen ting med kursens innehåll att göra, så det käns normalt att vi inte får tillgång til trasiga motor delar.

Det som sägs på kursen har vi ingen anledning att misstro!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-10-20 21:49 
Offline

Blev medlem: tis 08-10-14 19:12
Inlägg: 17
Ort: hyttebo färila hälsinglan
kan det vara så att oljeindustrin har ett finger med i spelet ???? det är väl inte första gången dom lägger fingrarna i blöt å smutskastar alternativa bränslen::::??!! vad vet ja?!? jag kör bara en rallycross bil på etanol utan problem!!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-10-20 22:29 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Volvo mekaniker skrev:
Jag går på kurser för att läramig om den färdiga motorn, samt kunna lära andra om denna motor. där går man igenom konstruktion m.m. i deta fall så finns ju motorn sedan tidigare i bensinutförande, så då ämfördes de förendringar som gjorts & man tala om varför dom gjordes, samt vikten bakom visa saker så som servise intervall m.m.

på desa kurser är vi inte intresserade av att lära oss hur man utveklar motorer eller hur olika motor test som genomförts gått & vad som gått söner under dessa tester.äns normalt att vi inte får tillgång til trasiga motor delar

dom flyger heller inte över trasiga motordelar från USA föra att visa oss.

allt detta har ju ingen ting med kursens innehåll att göra, så det käns normalt att vi inte får tillgång til trasiga motor delar.

Det som sägs på kursen har vi ingen anledning att misstro!


OK, men å andra sidan betyder ju det att du får filtrerad information, och att det kan finnas mkt som man av olika skäl inte berättar för er.
Syftet med kursen är ju som sagt att ni ska lära er att göra service på motorerna, inte hur man utvecklade dem.
Då är det naturligt med förenklade resonemang, och ofullständig information om sådant som inte påverkar servicearbetets kvalitet negativt.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011