Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 08:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Mercedes C200 97mod
InläggPostat: lör 09-04-18 16:19 
Offline

Blev medlem: lör 09-04-18 15:58
Inlägg: 2
Har fuelcat anlegg på denne, bilen har fungert godt 7mnd med etanol, nå er det noen problemer med ijectionsystemet, ser ut som spjeldhuset har gått i stykker, bilen fusker og tar ikke gasspådrag.

Ved å blokkere returbensinslangen går bilen normalt, har noen hatt lignende problemer, har byttet fuelpumpe, trykkregulator og filter.


Mvh. lexn :?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09-04-18 21:54 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Har du mätt bränsletrycket och läst av felkoder?

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 09-04-18 22:45 
Offline

Blev medlem: lör 09-04-18 15:58
Inlägg: 2
Nei har ikke hatt tilgang på utstyr til det ennå, skulle selvfølgelig kjørt en diagnose og målt trykk, bensinpumpen er som sagt ny.

Et eller annet har skjedd, lurer litt på det såkalte spjeldhuset, ventetid på alle verksteder i Oslo området for tiden opptil 14 dager.

Noe annet merklig har også skjedd under kjøring igår, kjører som sagt med returslangen blokkert og på bensin, stoppet bilen tankmåler viste halv tank, jeg fylte bensin fra reservekanne 5 liter og kjørte så til nærmeste stasjon og fylte opp tanken, denne tok kun 22 liter før den var full, måler viste da full tank.

Hva f..... har skjedd har etanolen krympet tanken?? er det noe innvendig i denne plasttanken som ikke tåler etanol?

Det var intet vakum i tanken når jeg tok av lokket, bare så det er sagt.

Bilen har gått eksemplarisk på etanol til nå ca 40 000km, jeg er redd feilsøking på verksted vil koste tusenvis for dette, noe grunnleggende er galt.

Jeg har demontert alt etanolutstyr nå, tar den på test uten så slipper jeg alle dumme kommentarer.

Dette er en MB W202 97 mod.

Mvh. Lexn


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011