Har äntligen fått tummen ur och skaffat mig ett bildgalleri..
Så här nånting, före ihoplödningen:
Bild 1 visar den inre turbulatorn i form av en spirallindad rostfri tråd inuti 8mm:s bränsleröret
Bild 2 samma, fast fokus på den yttre turbulatorn för kylarvattnet.
Det gick enklare än jag räknat med att linda sådan tråd, inre runt en svetspinne 2mm, yttre runt själva 8mm kopparröret.
Bild 3: en översikt, vattnet från bakänden av toppen kommer ut längst upp i bild, efter T-styckena o backventilen för Webaston som sitter i denna bil.
Sedan strömmar det framåt i bilen i den i detta fall nödvändiga lilla kröken runt insugningsröret (gick rätt lätt ändå att trä in bränsleröret med turbulator o allt), för att senare åter vända tillbaka bakåt (slang som ej finns i bilden) igenom hålet i ljudvallen (där det i bilden fortfarande originalslangen sitter kvar), vidare till värmepaketet.
Den uppvärmda etanolen kommer ut längst upp i bild, förbi KE-jet BTR som syns med de dubbla slangklämmorna, till fuel-railen.
Eftersom BTR sitter före värmaren så är detta ett returlöst system (sista biten).
Detta är nödvändigt för att få tillräckligt lågt flöde igenom värmaren så dimensionerna på vvx blir rimligt små och för att inte värma upp innehållet i tanken
Jag har inte mätt skillnaden i temp emot den likadana vvx som jag har i 190:an (fast utan turbulatorer), men det verkar helt klart lite varmare. (190:s har aldrig under ca 27 grader i 120 km/h någon dag denna vinter) I stan ofta över 35 grader.
Jag kan ju uppdatera med lite mer färdig-bilder samt 220:ns förbrukningssiffror före o efter.
_________________
http://direktdemokraterna.seMyndigförklara dig själv.