matsuda skrev:
Har ingen som det ser ut just nu men jag får väl införskaffa mig en. Kan vara rätt kul att se vilka temperaturer man kommer upp i. En sak jag dock undrar över är när det inte lönar sig att värma bränslet. Räknas motorväg till high power output?
"Whichever system is used, means must be provided to reduce the extra heat input at high power output,
since residual heat and high turbulence make high heat input unnecessary and volumetric efficiency will be unfavorably affected if the same proportion of heat is added at high power as at low power. "
http://www.fao.org/docrep/T4470E/t4470e08.htm#5.1.
Du får nog köra på iag över 50% last vilket normalt inte inträffar förrän 130 eller ännu högre hastigheter.
Intressant att FAO jobbar med etanol...speciellt:
Citat:
5.3.4. Conclusion
Mixing gasoline with 15%-20% alcohol of 170-180 proof is a suitable choice for popularizing the use of blended fuel in the gasoline engine in China.
Burning a mixture of lead-free low -octane gasoline and low-proof alcohol can not only make the best use of high-octane value of alcohol but also reduce fuel cost.
No appreciable corrosion and unnatural wearing down in the main engine parts were observed.
When a gasoline engine is converted to alcohol/gasoline blended fuel, it is crucial to maintain the stability of ratio between alcohol and gasoline during the operation of the engine.
The conversions of the two approaches are simple. It is easy to control the engine. The cost of the conversion is low. And the engine performance is satisfactory and stable. At the same time, the converted engine can be switched over to gasoline alone when there is no alcohol available.
1. Alltså är det trams med skräckhistorierna om stora materialproblem vid etanoldrift. Har vi länkat till detta under "risker"?
2. Ja, att byta fram och tillbaka mellan E50 och E85 är ju helt korkat om man vill hålla lambda någorlunda konstant, skrota E75!
_________________
http://direktdemokraterna.seMyndigförklara dig själv.