Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 04:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 08-10-30 13:52 
Offline

Blev medlem: lör 06-12-23 20:06
Inlägg: 38
Ort: Östervåla
Tja, tänkte jag skulle sätta på en planad 530 topp på min B230FB (som nu har 531 topp).

Av egen erfarenhet tycker jag att 530 upplevs betydligt bättre än 531 när man kör på E85.. å dom är dessutom billiga och lätta att få tag i.

531´ans förbränningsrum är 53,7cc och 530´ins förbränningsrum är 51,6cc (enligt snabbsök på nätet.. kanske inte stämmer)

bara det i sig ger ju aningen högre komp.

frågan är dock hur mkt man kan plana?

3 mm kräver även ett ställbart kamdrev. Jag har planat 3mm förut utan att uppleva särskillt stor skillnad.

plana 4,7 mm behövs endast en rem som är 2 kugg kortare, inget ställbart drev...

är det några här som kör med såpass högt komp?
håller orginal packning?

eller ska man fega ur och köra med fjuttiga 3mm planing..?

ang kamaexelval hade jag nog tänkt använda M-kammen ifrån 530..

har ju vx3kam i bilen oginal, men jag vill ha en så snål motor som möjligt

_________________
volvo 765 -88, T5 projekt
volvo v70 tdi -99 på 100% RME
volvo 740 gl, justerbar btr 100% E85


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011