Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 06:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 10-02-09 20:56 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
Hello!

how do you think, is it real to detect WOT mode without connection to any sensors?

only by connection to injectors.

i think additional enrichment at WOT mode will be another advantage of ethanol fuel :)


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 10-02-11 11:08 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
There are, however, many examples that E85 needs less enrichment at WOT than gasoline needs.

I have experience of a Ford Escort (1,8 l Zetec-E engine) which, after conversion with a Flexitune, lost power at WOT due to excessive enrichment. That car ran much better at 75 % throttle than at WOT, when using E85.

Ford's FFV engines (i have myself observed it on the 1,6 l Zetec-SE in Focus FFV) switch off the WOT enrichment automatically when running on E85, then it runs lambda controlled even at WOT, nevertheless that engine is stated to have a few percent higher rated power at E85 than at gasoline.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 10-02-11 12:30 
Offline

Blev medlem: mån 08-09-01 22:07
Inlägg: 300
Ort: Ukraine, Donetsk
as i know, if you want to get maximum power from ethanol fuel, you can reach mixture, and this enrichment can be much bigger, than for gasoline.

fuel consumption increases, but this mode needed very occasional - only you need to "jump forward".

i trying to drive on reach mixture without lambda correction - wow, extra power is noticeable. extra consumption too :)

maybe we can add self-learning mode, for determine min. and max. impulse.

or we can watch for acceleration of increasing of impulse length - if it increasing too fast, we adding more fuel.

PS maybe Ford Escort losilg power at WOT not from too reach mixture, but from too lean? did you measure it? if you open throttle to 75%? fuel system can deliver needed quantity of fuel, but for WOT it can not - and we have too lean mixture... i have experience about such cases - press accelerator and car decreasing, release a little - and it accelerates again.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011