Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-11-01 00:53

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ford 1,8 FFV
InläggPostat: sön 09-01-18 10:26 
Offline

Blev medlem: tis 08-01-08 21:34
Inlägg: 84
Ort: Sandnes, Norge
Lurer på om noen har dokumentasjon på forskjellene mellom Ford 1,8 bensinmotor og 1,8 flexifuel motor?
Jeg har tidligere fått en TSB av en her på forumet om Focus MK1 1,6. Håper noen har noe tilsvarende for den nyere motoren! :)

_________________
2013 Kia Rio 1.25 CVVT - E85
2013 Honda NC700X DCT - E10
2011 Ford S-Max 2.0 TDCI - B7
2010 Briggs & Stratton 2.6HP - E85
2007 Briggs & Stratton 5.5HP - E85
2001 Hyundai H1 SV 2,5TD - B30
1982 Nissan 280ZX Turbo - E55
1973 Porsche 914


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09-01-22 10:36 
Offline

Blev medlem: tis 08-01-08 21:34
Inlägg: 84
Ort: Sandnes, Norge
Ingen?

_________________
2013 Kia Rio 1.25 CVVT - E85
2013 Honda NC700X DCT - E10
2011 Ford S-Max 2.0 TDCI - B7
2010 Briggs & Stratton 2.6HP - E85
2007 Briggs & Stratton 5.5HP - E85
2001 Hyundai H1 SV 2,5TD - B30
1982 Nissan 280ZX Turbo - E55
1973 Porsche 914


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09-01-22 11:22 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4825
Ort: Sundsvall
Man får nog avvakta tills någon nyare version av Ford TIS (Technical Information System) ”råkar” spridas utanför Fords egen organisation...

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 09-02-05 16:38 
Offline

Blev medlem: tis 08-01-08 21:34
Inlägg: 84
Ort: Sandnes, Norge
Jeg har fått svar fra Ford Norge:

1,8L Duratec-HE-(MI4) motoren for E85 skiller seg bare ubetydelig fra den konvensjonelle bensinutførelsen.
De konstruksjonsmessige hovedforskjellene består i at ventilene og ventilsetene er produsert av herdet stål.

Ved siden av det er det gjort disse endringene:

Innsprøytingsventiler med høyere gjennomstrømningskapasitet.
De elektriske forbindelsene på drivstoffpumpa er kapslet inn på grunn av etanolens større ledeevne.
Drivstoffmålerens motstandskretskort drives med vekselstrøm i stedet for likestrøm, for å hindre elektrolyse og partikkeldanning.
PCM har tennings- og drivstoffdata tilpasset drift med E85 og registrerer alkoholandelen ved hjelp av lambdasensoren. Mengden alkohol i tanken overvåkes ikke.
Elektrisk motorvarmer.

Følgende komponenter er identiske på E85 og bensinbiler:

Drivstofftank
Drivstoff tilførselsrør
Drivstoffgalleri (fuel-rail)
Gasspjellhus
Inntaksmanifold
Virvelventiler og spjeldventiler på inntaksmanifold
Lambdasensor

_________________
2013 Kia Rio 1.25 CVVT - E85
2013 Honda NC700X DCT - E10
2011 Ford S-Max 2.0 TDCI - B7
2010 Briggs & Stratton 2.6HP - E85
2007 Briggs & Stratton 5.5HP - E85
2001 Hyundai H1 SV 2,5TD - B30
1982 Nissan 280ZX Turbo - E55
1973 Porsche 914


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011