Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 23:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Säljes: Flextek 4c
InläggPostat: ons 07-06-13 10:34 
Offline

Blev medlem: mån 07-02-26 18:25
Inlägg: 85
En flextek för 4-cylindriga motorer säljes (passar även 3cyl). Jag köpte denna för ca ett år sedan för 2750:-, men det visade sig att den inte passade min bil då denna hade monopoint injection.

Så den säljs därför till någon med bil som har multipoint injection eller liknande!

För de som inte vet så är Flextek en elektronisk konvertering till E85drift. Mkt enkel installation inga kablar behöver klippas och vill man ta bort flexteken så kan man göra det utan åverkan på bilen.

Pris 1450:-

Finns i Göteborg men kan skickas.

0707-330908


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-18 14:58 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Hur var det nu? Passar den till min Omega?(2.0 liter 16V X20XEV) Har för mig att jag läste på gamla forumet om nån som hade Flextec-konverterat en sån motor, men att det krävde en del klippande/lödande pga att inte spridarkontakterna passade rakt av. Sen då även det faktum att ev. kallstartsanrikning inte funkar pga avsaknad av spänning på spridarna innan startmotorn går.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-18 15:06 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 07-01-03 13:14
Inlägg: 676
Ort: Halden/Asker/Trondhe
Jeg fant i cache fra det gamle forumet. Det var "Yingen" som skrev:
Citat:
Jag har Flextec konverterat Oplar med Simtek.
Spridarkontakterna sitter på en plastlist som är svart och ligger mot ventilkåpan. Den lossas genom att man med en skruvmejsel trycker in låsbågarna på kontakterna på 1:ans och 4:ans cylinder.
Det går att vrida insprutarna så att man kan få dit kontakterna och Plastlisten men plastlisten är till för att fixera spridarna som är av tvåhålstyp, där strålen skall träffa ventilerna. Jag har därför klippt och lött ihop kablarna istället. Simtec ger ej spänning till spridarna vi påslagen tändning därför fungerar inte kallstartandordningen. Har testat Flextek sensor, men det resulterade i en sur bil.


Jeg antar at ledningsnettet fra en flextek ikke tar større plass enn det AutoFFV gjør. Man må fikse litt med veivhusventilasjonen, men ellers er det plass. Såvidt jeg kan se har ikke plastlisten noen funksjon i å holde dysene på plass. Jeg fant en annen liste (fra en flextek-forhandler) for en tid tilbake, og der tror jeg det sto at det bare var sensor som var kompatibel.

_________________
-Magnus-
"Six months in the lab will save you an afternoon in the library"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-18 15:20 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Utmärkt jobb Sherlock :D !

Yingen menade alltså att sensor gav sur bil, men du skriver att "det bare var sensor som var kompatibel", låter lite motsägelsefullt, hehe?

(Blev lite OT detta, men är nämligen spekulant ifall den visar sig passa till min Omega :) )


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-18 15:40 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 07-01-03 13:14
Inlägg: 676
Ort: Halden/Asker/Trondhe
Det kan hende jeg husker feil. Skal prøve å finne kilden.
På flexteks hjemmesider kan man lese:
Citat:
On Astra, Vectra and S10 we have verified the indication of rich mixture in a maximum period of 2 weeks (time for central adaptation). After this period the fuel consumption tends to be appropriate as expected.

Det står under GM-biler, så det kan hende at dette er andre motorer for andre markeder.

Det begynner å bli relativt OT for en kjøp/selg-tråd, så hvis vi skal fortsette får kanskje en admin flytte tråden, evt. kan du starte en ny i konvertering innsprutare.

_________________
-Magnus-
"Six months in the lab will save you an afternoon in the library"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-06-19 16:28 
Offline

Blev medlem: mån 07-02-26 18:25
Inlägg: 85
Det skall vara en flextek med inbyggd kallstart enligt de jag köpte av.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-06-25 10:42 
Offline

Blev medlem: mån 07-02-26 18:25
Inlägg: 85
Hej,
Jag får sätta annonsen "on hold" då det visat sig att flexteken ligger i min lägenhet i Malmö som jag inte kommer att besöka förrän i slutet av sommaren.

Än en gång ursäkta Håkan för min försummlighet!

//Anton


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-09-04 17:55 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
är denna såld?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08-09-10 10:02 
Offline

Blev medlem: sön 07-03-25 11:55
Inlägg: 38
Ort: Från
Finns den kvar?
Köper den på direkten då.

Du kan nå mig på mail hockeyspelarn_90@hotmail.com så kan du skicka lite bilder till o börja med


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011