Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 21:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 08-06-17 14:54 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
http://www.bensinrevolt.se

Citat:
Välkommen till BensinRevolt.SE!

Jag och många med mig tycker bensinpriserna har nått oacceptabelt höga priser, primärt på grund av den höga bensinskatt som vi har i Sverige.

Denna site är till för de av oss som förordar en lite mera handgriplig linje för att få våra folkvalda & bensin bolag att förstå att vi inte tolererar riktigt vad som helst, utan vill ha sänkt skatt på bensinen nu. Bensinskatteuppror är ett ypperligt sätt att samla namn, och det tycker vi att ni skall stödja,


Initialt så föreslår vi en bojkott mot vissa bensin bolag under vissa veckor, om en av jättarna inte får några kunder på 2 veckor så kommer det att synas i kraftigt i vinsten för den månaden, vilket är ett starkt ekonomiskt incitament att pusha regeringen hårdare för att få ned skatten. Det kommer också visa för regeringen vilken enad front som svenska folket har mot nuvarande bensin skatt.

Vill du komma i kontakt med oss, maila på revolt08@bensinrevolt.se

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 08-06-17 15:18 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 18:19
Inlägg: 960
göinge skrev:
http://www.bensinrevolt.se

Citat:
Välkommen till BensinRevolt.SE!

Jag och många med mig tycker bensinpriserna har nått oacceptabelt höga priser, primärt på grund av den höga bensinskatt som vi har i Sverige.

Denna site är till för de av oss som förordar en lite mera handgriplig linje för att få våra folkvalda & bensin bolag att förstå att vi inte tolererar riktigt vad som helst, utan vill ha sänkt skatt på bensinen nu. Bensinskatteuppror är ett ypperligt sätt att samla namn, och det tycker vi att ni skall stödja,


Initialt så föreslår vi en bojkott mot vissa bensin bolag under vissa veckor, om en av jättarna inte får några kunder på 2 veckor så kommer det att synas i kraftigt i vinsten för den månaden, vilket är ett starkt ekonomiskt incitament att pusha regeringen hårdare för att få ned skatten. Det kommer också visa för regeringen vilken enad front som svenska folket har mot nuvarande bensin skatt.

Vill du komma i kontakt med oss, maila på revolt08@bensinrevolt.se

----------------------------------------------
Det spelar ingen roll hur många bensinrevolter som uppstår. Det faktum att oljepriserna fortsätter att gå upp kan bensinrevolutionäerna inte göra mycket åt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08-06-17 17:54 
Offline

Blev medlem: mån 07-01-15 15:17
Inlägg: 59
Ort: Kalmar
jag har själv sett hur oljebolagen arbetar tillsammans och någon större skada kommer detta försöket inte att orsaka.

Om folk vill sänka bensinpriset så måste vi i mycket högre grad gå ifrån att så mycket av våra dagliga konsumtionsvaror är tillverkad av olja.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08-06-18 20:28 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Numera är vi ju inte ens "prisledande" i Europa vad gäller bensinen. Är det inte t.ex påtagligt dyrare i Norge, Holland, m.fl länder? Och varför är det bara bensinen som de kräver sänkt skatt på? Ingen kräver sänkt skatt på diesel, i alla fall vad jag hört. Eller är det som vanligt i det här landet att man blandar ihop "bensin" och "bränsle", hehe?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 08-06-19 15:22 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
Vad jag vet har Sverige inte varit "prisledande" på många år. Detta verkar vara en svårdödad myt. Jag minns från en resa till Skottland 2001 att bensinen där var dyrare än i Sverige. Då och så brukar tidningarna publicera prisstatistik från resten av Europa och Sverige brukar aldrig "vinna".

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011