Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-04-18 07:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-05-09 10:18 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Why go through the trouble of changing the injectors? Just add an adjustable fuel pressure regulator like Torbjörn suggested and a bypass lin for occasional gasoline use or just lower the pressure on the regulator in that case and you are all set.

If you really want to make it perfect you can use an electromagnetic valve for LPG (autogas) installations in the bypass instead of a manual valve so you can choose between raised E85 pressure or standard petrol pressure with a switch on the dashboard.

With a second pump in series with the original than you can raise the presure to twice the orginal pressure which would be optimal for E85 (and better cold starting) but that is not absolutely neccesary for the ECU will adapt enough even if the pressure is only 4-5 bar.

/Aryan

/Aryan


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-05-09 11:03 
Offline

Blev medlem: mån 07-01-15 13:10
Inlägg: 124
Ort: Germany, Münster,
as i wrote above in the beginning, adding an additional fuel pressure regulator or any other modifications like this will bring the car standing out of law.
to make any changes on the car which are not legal in Germany can cause big problems like loss of insurance, penalty and/or loss of the driving license for a while.

even the build in of a flextek is not really legal, but also not really illegal....

so my way is driving with E50, blended from E85 and gasoline, until i could get a cheap and legal solution

_________________
best wishes from here :)
Volvo V70 II on 30% E85 (just for starts) and LPG
Berti
http://www.ethanol-tanken.com
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht[url]/349366.html[/url]


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011