Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 19:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Cresent Compact E85
InläggPostat: ons 08-04-23 22:02 
Offline

Blev medlem: ons 08-04-23 21:30
Inlägg: 1
Ort: Från
Fick för ett tag sedan ett moppeåterfall och en Compact införskaffades. Kände genast att någon form av viktkompensering krävdes så lite delar införskaffades, 60 cc, Bing 17, 32 mm krök och dämpare samt sportfilter.
Går givetvis redan mycket bättre än vad jag först tänkt, 67 km/h enligt GPS:en

Nya drev införskaffas, 14 fram, 28 bak men nu orkar den inte varva ut på trean så jag tar till sista esset ur fickan och fyller tanken med E85 blandat med Klotz olja. Flyttade upp nålen 2 hack och öppnade munstycket ett varv.

Nu blev det fart på grejjorna vill jag lova, 65 på tvåan men när jag slängde in trean orkade inte lamellerna vara med längre. Med tanke på hur mycket mer den orkar varvar på ettan och tvåan tror jag att för min egen skull (och moppens) så ska jag inte testa toppfarten efter lamellbytet.

Däremot uppnåddes mitt ursprungliga mål, den går som en klocka och låter i det närmaste otrimmad i 40-45 km/h på trean och orkar alla normalbackar utan att sacka nämnvärt.

Enda problemet är att få den gå på tomgång direkt efter start men efter en minut funkar det fint...


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011