Det borde kanske förtydligas i denna tråd vad som menas med "inte funkar".
Har läst lite i de andra rapporterna om 2-t oljor och kommit fram till att det i princip anses funka om olja o bränsle inte separerar under olika förhållanden (om de ens går att blanda först).
Dessa olika förhållanden verkar vara sträng kyla (vilket kanske inte är intressant för alla småmaskiner), normal rumstemperatur, under en viss tid (2-veckor?)
Har själv en flaska rätt gammal (+5 år?) Shell 2-TX som anges vara en helsyntetisk 2T-olja och kommer att testa lite med den nu när jag vill ta det slutliga steget och konvertera alla 2T-motorer jag har.
Den var iaf inte extremt dyr, fast å andra sidan verkar den inte säljas längre så mina resultat kanske har begränsad nytta för er andra annat än i rent forskningssyfte..
En annan fråga jag har är om ngn kommit fram till vad det beror på när olja och etanol inte blandas, har vi ngn info om det?
Det verkar inte vara så enkelt att syntetiska oljor alltid fungerar iaf(?)
Jag tycker vi borde lägga lite krut här, emissionerna från alla 2-taktare är ju hemska och ofta används ju dessa motorer dessutom nära "operatören" som snabbt kan få hälsoproblem på ett helt annat sätt än med en 4T-motor, oavsett ålder och skick.
_________________
http://direktdemokraterna.seMyndigförklara dig själv.