Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 18-09-20 03:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 08-07-05 16:48 
Offline

Blev medlem: tis 08-06-24 18:28
Inlägg: 8
Ort: Från
Hej!

Funderar på att konvertera min motorcykel till E85 drift. Är en insprutare utan katalysator (Suzuki DL1000 V-Strom). Har funderingar på att sätta dit en flextek. Tänkte bara höra efter vad som kan hända med motorn? Och om spridarbyte kanske är något som behöver göras?

/Eken


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 08-07-05 16:57 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4587
Ort: Sundsvall
Vet du om den har lambdareglering eller inte? Om inte, så är det nog bra att välja ett piggybacksystem där man kan ställa in bränsleanrikningen manuellt (t ex Flexitune). Om den däremot har lambdareglering så kommer ju motorstyrsystemet att göra det sista som behövs för att korrigera blandningen själv.

Jag skulle tro att spridarna borde vara mer än väl tilltagna på en MC, eftersom det ju inte spelar någon roll där om bränsleblandningen blir lite ostabil pga mycket korta öppningstider på tomgång.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: spridare
InläggPostat: fre 08-08-08 16:51 
Offline

Blev medlem: mån 07-02-12 07:50
Inlägg: 4
Lysande ide.
Skulle personligen rekomendera en power commander å riktig mappning på den,suz har en liten egenhet att spridarena brukar inte räcka till.
Lite högre soppatryck brukar funka på std maskiner.
pjr


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 14-11-19 07:29 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 659
Ort: Skärplinge
Någon form av piggyback system eller omappning av styrenheten är lämpligaste metod och eventuellt nämnt höjt bränsletryck.

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Nissan Micra 1,3 -00 & Mazda Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 14-11-20 22:47 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7095
Ort: Älvsjö
Var lite för bra på städa inlägg om spam, tog bort mit eget.

Hittade en byggbeskrivning av en enkel ECU justeringsbox för Suzuki här:
http://www.v-strom.co.uk/phpBB3/viewtop ... =58&t=9198
http://www.vstrom.info/forum/forum_file ... ctions.pdf
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,2548.0.html

Vet inte om man kan mappa om ecu-n med den så pass mycket att det blir ca 41% längre tider men boxen kanske kan vara bra för att finsjustera ECU’n när man gör en grov inställning t ex med förhöjd bränsletryck.

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011