Etanol.nu
http://www.etanol.nu/forum/

MC utan katalysator - Suzuki DL1000 V-Strom
http://www.etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=44&t=3471
Sida 1 av 1

Författare:  Eken87 [ lör 08-07-05 16:48 ]
Inläggsrubrik:  MC utan katalysator - Suzuki DL1000 V-Strom

Hej!

Funderar på att konvertera min motorcykel till E85 drift. Är en insprutare utan katalysator (Suzuki DL1000 V-Strom). Har funderingar på att sätta dit en flextek. Tänkte bara höra efter vad som kan hända med motorn? Och om spridarbyte kanske är något som behöver göras?

/Eken

Författare:  torbjorn [ lör 08-07-05 16:57 ]
Inläggsrubrik: 

Vet du om den har lambdareglering eller inte? Om inte, så är det nog bra att välja ett piggybacksystem där man kan ställa in bränsleanrikningen manuellt (t ex Flexitune). Om den däremot har lambdareglering så kommer ju motorstyrsystemet att göra det sista som behövs för att korrigera blandningen själv.

Jag skulle tro att spridarna borde vara mer än väl tilltagna på en MC, eftersom det ju inte spelar någon roll där om bränsleblandningen blir lite ostabil pga mycket korta öppningstider på tomgång.

Författare:  pjr [ fre 08-08-08 16:51 ]
Inläggsrubrik:  spridare

Lysande ide.
Skulle personligen rekomendera en power commander å riktig mappning på den,suz har en liten egenhet att spridarena brukar inte räcka till.
Lite högre soppatryck brukar funka på std maskiner.
pjr

Författare:  Peter [ ons 14-11-19 07:29 ]
Inläggsrubrik:  Re: MC utan katalysator - Suzuki DL1000 V-Strom

Någon form av piggyback system eller omappning av styrenheten är lämpligaste metod och eventuellt nämnt höjt bränsletryck.

Författare:  aryan [ tor 14-11-20 22:47 ]
Inläggsrubrik:  Re: MC utan katalysator - Suzuki DL1000 V-Strom

Var lite för bra på städa inlägg om spam, tog bort mit eget.

Hittade en byggbeskrivning av en enkel ECU justeringsbox för Suzuki här:
http://www.v-strom.co.uk/phpBB3/viewtop ... =58&t=9198
http://www.vstrom.info/forum/forum_file ... ctions.pdf
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,2548.0.html

Vet inte om man kan mappa om ecu-n med den så pass mycket att det blir ca 41% längre tider men boxen kanske kan vara bra för att finsjustera ECU’n när man gör en grov inställning t ex med förhöjd bränsletryck.

Sida 1 av 1 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/