Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-04-19 04:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: tankaetanol.nu
InläggPostat: tor 08-05-29 19:24 
Offline

Blev medlem: mån 08-05-26 20:06
Inlägg: 19
Ort: Från
Hej!

Undrar om någon köpt något från TankaEtanol.nu?
Är det säkert?

//Alex


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 06:57 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 662
Ort: Skärplinge
Verkar iaf inte vara allt för skumt företag även om inte mycket hörts av dessa modeller som verkar klart prisvärda över lag,,, så dessa bör nog fungera.

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 07:03 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
Ser ut att vara ett "garageföretag" som drivs av en person, även om ordet "vi" förekommer ofta i texterna för att ge intryck av ett stort företag. Jag kan givetvis ha fel men hela sajten ser väldigt amatörmässig ut.

Inget telefonnummer till företaget finns angivet, än mindre organisationsnummer och andra viktiga uppgifter. Enligt ratsit.se finns inget företag som heter "tankatetanol.nu" vilket inte är en stor överraskning. Domänen är reggad av en norsk ISP.

En sökning på hitta.se och eniro.se ger ingenting på den angivna företagsadressen.

Med så här lite information om vem man gör affärer med skulle jag starkt rekommendera att inte handla hos dem.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 07:31 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 662
Ort: Skärplinge
Okey kanske läge i så fall att hissa lite varningsflagg för detta företag då, till motsatsen motbevisats som det brukar heta,, men dess skapare/ägare kan ju tex här redogöra det verkliga läget i frågan. :-)

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 07:33 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
Precis, inget fel på garageföretag för det är ju så många har börjat.

Det är bristen på information som gör att jag personligen inte skulle handla där. Vad skulle tex. hända om en kund vill utnyttja ångerrätten eller göra en reklamation? Då måste man veta vem eller vilka man har att göra med.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 07:43 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-15 16:27
Inlägg: 662
Ort: Skärplinge
Så sant så sant,, och då är det ju bra att som så här klargöra detta,,, men med det iaf att verkligen rekommendera denna site/återförsäljare: http://www.etanolkonvertera.nu/ som även finns under länk från etanol.nu.

_________________
http://www.etanolexperten.se
AutoFFV konverterade Suzuki SX4 4x4 -08, Mazda MX5 Miata -91. Kawasaki KLR 650 Tengai -91, Ford C-Max FFV -06, Seat Alhambra VR6 -04 4x4.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 10:42 
Offline

Blev medlem: mån 08-05-26 20:06
Inlägg: 19
Ort: Från
Det som fick mig att avstå från att beställa från TankaEtanol.nu var att de ville att man skulle betala genom Payson. Detta är ju ok så länge man har något som kallas Paysongaranti (innebär att säljaren får pengar när köparen fått varan), men de erbjuder inte Paysongaranti (även om det är gratis!).
När jag skickade ett mail till dem och frågade om det, så fick jag svaret att det var för mycket administarionsarbete...
Men att han skulle skicka en länk till mig som har Paysongaranti, men jag har inte hört nåt på flera dagar nu :?

Så jag varnar starkt för detta företag, tills motsatsen visats


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 11:00 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 23:01
Inlägg: 244
Ort: Göteborg
EtanolMan skrev:
eniro.se ger ingenting på den angivna företagsadressen.


När jag testade hittade jag något på den adressen.

_________________
Gå med i Sveriges snabbaste växande Freecycle-grupp, Freecycle-gruppen i Göteborg.
Adress: http://www.freecyclegbg.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 11:03 
Offline

Blev medlem: tor 08-05-15 22:00
Inlägg: 30
Ort: Örebro
Både jag och min arbetskollega har handlat från tankaetanol.nu.
Inga som helst problem. Snabba att svara på frågor.
Kan absolut rekomendera tankaetanol.nu.

/Micke


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 11:04 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 23:01
Inlägg: 244
Ort: Göteborg
EtanolMan skrev:
eniro.se ger ingenting på den angivna företagsadressen.


När jag testade hittade jag något på den adressen.

_________________
Gå med i Sveriges snabbaste växande Freecycle-grupp, Freecycle-gruppen i Göteborg.
Adress: http://www.freecyclegbg.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 12:22 
Offline

Blev medlem: mån 08-05-26 20:06
Inlägg: 19
Ort: Från
MiFo skrev:
Både jag och min arbetskollega har handlat från tankaetanol.nu.
Inga som helst problem. Snabba att svara på frågor.
Kan absolut rekomendera tankaetanol.nu.

/Micke


Använde du ni er av Payson?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 13:15 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
Lind skrev:
Jag lägger inte heller ut org.nr eftersom det är mitt personnummer och jag inte vill ha min identitet stulen.
Självklart finns däremot org.numret på handlingar i pappersform.


Så länge jag inte vet vem jag handlar med så blir det ingen affär, rent allmänt sett. Gäller oavsett vara, bil eller godispåse eller etanolkonvertering.

Vad heter företaget som bedriver sidan, är det nån som hittat svar på det? Eller är det en privatperson man gör affär med? Ni som redan beställt därifrån kan säkert svara på det?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 14:25 
Offline
Forummoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 23:01
Inlägg: 244
Ort: Göteborg
Ring personen som du hittar på den adressen i eniro och fråga. Om han inte skulle vara den som står för konverteringssidan har du i alla fall gjort honom en tjänst då någon i så fall använder hans adress.

_________________
Gå med i Sveriges snabbaste växande Freecycle-grupp, Freecycle-gruppen i Göteborg.
Adress: http://www.freecyclegbg.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 08-05-30 18:43 
Offline

Blev medlem: lör 08-05-17 19:11
Inlägg: 28
Ort: Torneå, Finland
Anti skrev:
Ring personen som du hittar på den adressen i eniro och fråga. Om han inte skulle vara den som står för konverteringssidan har du i alla fall gjort honom en tjänst då någon i så fall använder hans adress.


En sökning på eniro ger träff på en person som bor på Norra Bysala 15, däremot hittar i var fall jag inget på Södra Bysala 15. Jag antar att det är två olika adresser..?

Jag har personligen inget intresse att ringa personen bakom webbshopen men den som tänker handla hos företaget kanske bör göra det... eller beställa och hoppas att varorna kommer. Jag säger som sagt inte att tankaetanol.nu skulle vara oseriös eller bluffare, bara att man bör vara försiktig innan man handlar.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011