Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 14:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 08-12-15 15:03 
Offline

Blev medlem: sön 08-07-20 23:22
Inlägg: 521
Ort: Tumba
torbjorn skrev:
Ett bra exempel på detta är ju att pizzorna alltid är dyra på en liten ort där det bara finns en enda pizzeria och närmaste konkurrent håller till 4 mil bort.


Ett par andra jättebra exempel är ett par branscher där vi har fått mycket lägre priser :evil: efter att de lagts ut på marknaden är ju el och fjärrvärme. Eller var det dyrare det blev... :roll:

MYCKET bättre är det i alla fall (inte). :shock:

Vad jag menar är att jag tror inte på att marknadsekonomi ska sköta infrastruktur.

_________________
/Erik

Volvo V70 -98 140 hk blandtankas ca 50/50
Volvo V70 -98 170 hk blandtankas ca 50/50
VW Polo -95 blandtankas
VW Polo -98 blandtankas
VW Polo -04 blandtankas
Yamaha XJ 900 -85


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08-12-16 03:04 
Offline

Blev medlem: fre 07-05-04 13:07
Inlägg: 204
Javisst ska staten sköta infrastrukturen. Energieffektiviserade lite hemma,drog ut den gamla frysen,troligtvis från 50-talet ,orkade bara hålla ca 13 minus annars gick den dygnet runt.Satt original järnmedar under den,uppskattningsvis en klump på minst 100kg.Den nya frysen vägde 55kg och kändes lätt. Sopgubben undrade vad jag hade på släpet :lol: plus hur jag fått upp det gamla aset på släpet. :lol: . Några dagar senare fick jag brev från kraftbolaget att dom skulle justera eltaxan.......naturligtvis uppåt.Har dom kikare?så dom ser vad man gör eller? :D .När dom i princip får ta roddbåt till jobbet så är det ändå vattenbrist, så dom är tvungna att höja priset. :wink: Samma filurer ligger bakom sekab. 8)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011