Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 22:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Wiki
InläggPostat: fre 13-05-17 15:19 
Offline

Blev medlem: fre 13-05-17 09:04
Inlägg: 8
Ort: Vagnhärad
Hej,

Som ny på forumet så märker jag att det verkar finnas oerhört mycket samlad kunskap om etanolkonvertering här.
En idé som slår mig som inte riktigt är på samma nivå är att det vore väldigt trevligt med en wiki där man kan skriva olika guider på hur man gör olika ingrepp. Rubriker och sånt är väl diskuterbart, men vore det inte trevligt med bla. ett register på Märke, modell, år, motor med en guide på de enklaste stegen för att kunna tanka 100% E85.
Om andra har intresset och tiden att börja fylla en sån wiki skulle jag kunna tänka mig att sköta själva wikin, den tekniska kunskapen har jag, och server att driva det på.

Vad tycker ni?

//Tom


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Wiki
InläggPostat: fre 13-05-17 18:58 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
En del av det du efterlyser finns redan: http://www.etanolbil.eu/bilar1.htm
Det är i tabellform där man själv kan fylla i uppgifter. Det är inte alltid som det står vilken metod man har använt.

Dom här metoderna brukar man räkna som fyra olika, bränsletrycksregulator, större spridare, piggyback och ommappning av styrdatorn. Sedan finns det kanske kombinationer av ett par av dessa fyra. Utöver detta finns möjligheten att blandtanka också. Alltså utan konvertering. Detta beskrivs också lite i flikarna på startsidan.

Men fundera vidare, du kanske har något som man inte har tänkt på här.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011