morsole skrev:
Annars kör nån eller några tankar på bensin så löset det sig kanske?
Har du funderat på vevhusventilationen på din bil?
Kanske du behöver en vattenavskiljare - eller (också) en extra vevhusventilation, en bättre variant?
Mvh Johannes
Så dåligt som den gick sist jag hade igång den så går det inte att köra med den alls. Som jag skrev tidigare så började "kat-lampan" att blinka, vilket betyder att katten är för varm och det i sin tur betyder mest troligt att nån spridare fastnade i öppet läge. Men sen gick den även helkasst utan den varningen och då misstänker jag det var tvärtom, dvs att spridaren var stängd.
Bilen har ju tidigare gått fin-fint på E85 i flera år och tusentals mil, för att nån gång i slutet av 2013 eller början av 2014(vill jag minnas iaf) börja gå sämre och sämre. Först märktes det på tomgång att den "missade" och när jag testade gå över till bensin så gick den omedelbart bra, vilket tydde på att det inte var "stopp" i spridarna utan att de inte gillade E85. Sen blev spridarna urtagna och uppmätta och 3 av 4 var inte i bra form med väldigt variabla öppnings/stängnings-tider. Bytte då till billiga kina-spridare som alltså fixade till det hela men bara i 6 månader.
Visst kan jag chansa och köpa nya spridare igen men känns som om det är nått lurt om det blir på det här viset efter så kort tid.