Laban skrev:
Undrar hur den skulle klara ett krocktest. Är väl en stor del i varför även småbilar idag inte är speciellt lätta.
Grrmbl, alltid detta svenska tjatet om säkerhet
Denna hysteri har givit oss att småbarnsmammor nu sätter sig i en 2 tons terrängbil med usel väghållning som är en fara för vanliga billister och med en tio gånger så hög energiförbrukning som Loremon för att lämna och hämta sina barn vid dagis istället för att cykla eller gå med dem.
Givetvis är en tung bil säkrare att krocka med än en lätt bil, man flyttar då helt enkelt en större del av krockenergin till den lättare bilen.
Med en lastbil kan man ju mosa vilken personbil som helst utan att få en skråma, men det får väl inte bli ett argument för att det -som det är idag- blir någon slags viktinflation och bilar blir tyngre och törstigare för varje år?
Hur som helst påstår Loremo att bilen är säker för vad det kan vara värd
http://evolution.loremo.com/content/vie ... 1/lang,en/
Utan att klara av grundläggande krockprov blir den väl inte tillåtet i trafik heller tror jag.
/Aryan
PS räknade just ut att en etanol Lorema skulle ge 15gr CO2 per km, ganska bra!