Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 13:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 08-05-27 09:44 
Offline

Blev medlem: sön 07-03-11 09:49
Inlägg: 1328
track_snake skrev:
MagnusH skrev:
track_snake skrev:
MagnusH skrev:
track_snake skrev:
Det är nämligen bara 15% som sker med mekaniserade skördemetoder (utan blastbränning) och det kan rimligen högst vara 1/4 av Unica:s produktion.


Gammla uppgift, rätt skall vara 50% mekaniserat.

----------------------
Ingen källa. Var har Du hittat den uppgiften?



Citat:
UNICA talar om 30% mekaniserat för den etanol de levererar nu (www.hallbaretanol.se).


Det är ju din högst personliga tolkning av texten. Innan du gräver ner dig djupare, bör kanske fundera över vad 50% av UNICa:s marknadsandel av etanolen blir?

Du är lite rolig du, för ett tag sedan sa du 15%, nu säger du 30%. Vad hände med 20% och 25% När kommer du att hävda de siffrorna?

---------------------------------
30% av UNICA:s 'certifierade' etanol, allt enligt www.hallbaretanol.se.



Ingenstans på den sidan ståt det vad graden av mekanisering är hos UNICa:s produktion. Som vanligt, du refererar till en text som inte alls stödjer dina teorier.

Citat:
För 5 år sedan hade UNICA 25% av sin etanol från mekaniserad skörd. Nu 30%.


Vad andelen var för 5 år sedan vet jag inte, men idag är den 50% enligt UNIC:as chef. Han borde veta...


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 08-05-27 13:18 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 18:19
Inlägg: 960
MagnusH skrev:
track_snake skrev:
MagnusH skrev:
track_snake skrev:
MagnusH skrev:
track_snake skrev:
Det är nämligen bara 15% som sker med mekaniserade skördemetoder (utan blastbränning) och det kan rimligen högst vara 1/4 av Unica:s produktion.


Gammla uppgift, rätt skall vara 50% mekaniserat.

----------------------
Ingen källa. Var har Du hittat den uppgiften?



Citat:
UNICA talar om 30% mekaniserat för den etanol de levererar nu (www.hallbaretanol.se).


Det är ju din högst personliga tolkning av texten. Innan du gräver ner dig djupare, bör kanske fundera över vad 50% av UNICa:s marknadsandel av etanolen blir?

Du är lite rolig du, för ett tag sedan sa du 15%, nu säger du 30%. Vad hände med 20% och 25% När kommer du att hävda de siffrorna?

---------------------------------
30% av UNICA:s 'certifierade' etanol, allt enligt www.hallbaretanol.se.



Ingenstans på den sidan ståt det vad graden av mekanisering är hos UNICa:s produktion. Som vanligt, du refererar till en text som inte alls stödjer dina teorier.

Citat:
För 5 år sedan hade UNICA 25% av sin etanol från mekaniserad skörd. Nu 30%.


Vad andelen var för 5 år sedan vet jag inte, men idag är den 50% enligt UNIC:as chef. Han borde veta...

----------------
Om nu andelen vore högre än UNICA:s snitt idag finns det ju ingen anledning att ställa så lågt krav som 30%. SEKAB handlar ju bara med UNICA.

Och jag har inte någonstans fått bekräftat att UNICA skulle vara uppe i 50% nu. Var har Du hört det? Har Du drömt om det kanske?

/track_snake


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 08-05-28 09:56 
Offline

Blev medlem: sön 07-03-11 09:49
Inlägg: 1328
track_snake skrev:
Om nu andelen vore högre än UNICA:s snitt idag finns det ju ingen anledning att ställa så lågt krav som 30%. SEKAB handlar ju bara med UNICA.


UNIC:s produktion är till 50% mekaniserad. Det är rätt naivt att anta att SEKAB bara tänker handla med UNIC...?

Citat:
Och jag har inte någonstans fått bekräftat att UNICA skulle vara uppe i 50% nu.


Du har väl antagligen inte frågat UNIC:s chef(VD/president/ordförande)? Skulle du kunna berätta vemn du frågat, och vad de svarade? Om du nu över huvud taget har kollat...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 08-05-28 10:10 
Offline

Blev medlem: fre 06-12-22 18:19
Inlägg: 960
MagnusH skrev:
track_snake skrev:
Om nu andelen vore högre än UNICA:s snitt idag finns det ju ingen anledning att ställa så lågt krav som 30%. SEKAB handlar ju bara med UNICA.


UNIC:s produktion är till 50% mekaniserad. Det är rätt naivt att anta att SEKAB bara tänker handla med UNIC...?

Citat:
Och jag har inte någonstans fått bekräftat att UNICA skulle vara uppe i 50% nu.


Du har väl antagligen inte frågat UNIC:s chef(VD/president/ordförande)? Skulle du kunna berätta vemn du frågat, och vad de svarade? Om du nu över huvud taget har kollat...

--------------------------------------
Vad jag förstår så har SEKAB ett avtal med just UNICA om köp av etanol. Jag har läst UNICA:s hemsida i detalj med alla länkar men inte hittat något stöd för Ditt påstående. Tyvärr. Läs gärna själv:

www.portalunica.com.br

/track_snake


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 08-05-28 10:29 
Offline

Blev medlem: sön 07-03-11 09:49
Inlägg: 1328
track_snake skrev:
MagnusH skrev:
track_snake skrev:
Om nu andelen vore högre än UNICA:s snitt idag finns det ju ingen anledning att ställa så lågt krav som 30%. SEKAB handlar ju bara med UNICA.


UNIC:s produktion är till 50% mekaniserad. Det är rätt naivt att anta att SEKAB bara tänker handla med UNIC...?

Citat:
Och jag har inte någonstans fått bekräftat att UNICA skulle vara uppe i 50% nu.


Du har väl antagligen inte frågat UNIC:s chef(VD/president/ordförande)? Skulle du kunna berätta vemn du frågat, och vad de svarade? Om du nu över huvud taget har kollat...

--------------------------------------
Vad jag förstår så har SEKAB ett avtal med just UNICA om köp av etanol.


"Vad du förstår" behöver inte ens vara nära sanningen. Det är väl ingen hemlighet att SEKAB köper etanol från UNIC? Det betyder inte att det kommer att köpa all sin etanol därifrån, och det betyder inte heller att UNIC kommer att sälja all sin etanol till SEKAB. Men det kanske du inte förstår?

Citat:
Jag har läst UNICA:s hemsida i detalj med alla länkar men inte hittat något stöd för Ditt påstående. Tyvärr. Läs gärna själv:

www.portalunica.com.br



Så, vilken grad av mekanisering anger UNIC då? Har du hittat något som stödjer ditt påstående?

Tråden fortsätte här.

http://etanol.nu//forumrecover/viewtopi ... highlight=


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011