TD´s skrev:
Har du kollat luftmängdmätaren? Är inte helt ovanligt på Volvo. Tjuvluft på 1 eller 4 cyl? packningarna brukar krypa ut där.
Får samma fel på min 740 16v -88. Men har kollat att allt är ok.
Om inte lampan lyser så ska man inte titta sig blind på alla felkoder som kommer upp. Den går inte in i "safe" bara för att en felkod registreras.
Kollade LMM för ettpar dagar sen, röck sladden till den och motorn gick märkbart sämre. Så jag antar att den fungerar som den skall..
Även kollat tjuvluft men allting verkar vara OK.
Motorelektronikslampan har inte lyst, därför har jag inte brytt mig om felkoden heller.

Är ju trots allt en gammal bil så man förstår ju om det felkodar lite här o där..
Idag har bilen faktiskt gått bra. Den ryckte till engång påväg till skolan och sen hade den väldigt låg tomgång vid ett tillfälle, annars så har den gått som ett spjut. Eller ja, som en standard 740 går..

Börjar misstänka att det är bränslefiltret som jäklas ändå. För nog borde det kunna ge sånahär syntom ifall det är igensatt? Filtret såg dock helt nytt ut när jag kollade på det förra helgen, iallafall på utsidan...Får ta och byta det ändå tror jag. Sen läcker motorn lite olja också, blir ettpar droppar på uppfarten när den stått över natten...Kan ju vara så illa att den läcker igenom o-ringarna till fördelaren..