Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 09:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 07-12-11 10:48 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
Om vadå? Just det är uppropet. Rubriksätt era inlägg så att man får ett hum om vad det handlar om! "Ur Ny Teknik", "Konvertering av bil" och liknande säger ju ingenting om inlägget. Skriv istället vad Ny Teknik skriver. Orkar ni inte hitta på en egen rubrik, använd Ny Tekniks.

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-12-11 13:10 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Ligger ngt i detta!

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08-10-15 00:27 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Eftersom detta inte fungerar.. som på många andra forum så är det väl upp till moderatorerna/administratorerna att lösa detta?

Moderatorerna har ju 2 val.. antingen ta sig tiden att ordna en vettig rubrik själva eller låsa tråden med en uppmaning till trådstartaren att komma med en ny rubrik för sin tråd! Skicka en vettig rubrik i PM så låser jag upp tråden..

Förmodligen kan man tänka sig att fixa det själv ett tag för att sen övergå till att överlåta åt TS (trådstartaren) att sköta detta.

En del kanske tycker detta är onödigt men tittar man runt på nätet så är det så här det fungerar. Skall man få en struktur och slippa lägga massa tid på oväsentligheter så krävs regler oavsett vad man tycker om sånt!

Dessutom är väl ingen intresserad av att klicka på varenda rubrik som heter t.ex "Hjälp" med förhoppningen om att det KAN vara något man kan hjälpa till med??

Överkurs: Inte nog med att detta med vettiga informativa rubriker skulle krävas för nystartade trådar.. i mån av tid och intresse skulle man kunna förtydliga även äldre trådars rubriker.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 08-10-15 19:36 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
Jag känner mig träffad vad gäller:

Citat:
Ska man för övrigt ha en tråd för varenda nyhet? Jag tycker inte det - då är det bättre att ha en klistrad tråd i varje underforum med löpande nyheter och så får man klicka på länken till nyheten och kommentera den där (på tidningens/mediets sida går det ofta att kommentera). Självklart går det bra att ta upp enstaka nyheter som enskilda trådar men hur kul är det när de bara får en eller ett par kommentarer ändå? Jag tycker nyhetspostningen behöver ett nytt system = klistade trådar inom varje ämne och sedan får man sortera in dem där själv. Lite jobb får man lägga ned om man ska vara med på en bräda - det handlar inte bara om att välja ut ett media som man tycker talar sanning (eller ännu värre om man sprider det i liberalismens anda och själv inte håller med) och sedan sprida så mycket som möjligt av det - oavsett om det gäller nya trådar eller som skräcktråden "Mediabevakning" där man knappt vågar diskutera.


Jag föredrar dock en tråd per nyhet. Därmed inte sagt att när en ny nyhet inom samma ämne tarvar en ny tråd, utan borde läggas i samma tråd. Tyvärr driver man ingen spåtelefonlinje (hade gett en hel del extrainkomster), så man vet inte hur en nyhet eller debattartikel kommer att utvecklas. En del nyheter är av typen "i framtiden kommer vi att...", det vill säga tidsperspektivet kommer att vara "om fem år" även om tio år, medan mer konkreta nyheter som en nylanserad konceptbil, eller ännu hellre en produktionsfärdig modell som Volt kräver ofta sin egen tråd, även om andra bilmärkens motsvarigheter mycket väl kan hamna i samma tråd. Därför bör man inte vara främmande för att ändra trådrubriker som kanske från början handlar om en specifik bilmodell, som "Volt", till att bli mer allmän som "laddhybrider". Jag har själv tagit initiativ till två ursprungliga samlartrådar "Insändare från lokalpressen om etanol" och "Insändare från lokalpressen om miljö och klimat", men när Mattias Goldman eller Lasse Swärd är igång är det på en annan nivå och behöver ofta en egen tråd tycker jag. Dessa kan dock bli mer allmänna om man märker att samma debatt förs på fler håll, eller över en längre tid.

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08-10-21 00:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Chaan skrev:
....

PS Ja jag skulle kunna tänka mig att börja låsa trådar om de har riktigt missvisande eller illa skrivna rubriker men inte förrän det blir värre. Och "Hjälp" är inte den typen av rubik som stör mig mest i alla fall. Om du Ragamuffin har nya rubriker till gamla trådar så posta eller PM:a dem till någon väl vald moderator eller så.


Det kan jag göra.. Lite omständigt iofs.

Vad gäller just "hjälp" så är det imo ett bra exempel på en värdelös rubrik som inte säger någonting mer än att någon har ett problem?

Över huvud taget är en enordsrubrik sällan tillräckligt informativ.

Man måste alltså öppna inlägget för att få se om det är intressant, något man kan hjälpa till med osv. Det slipper man om man kan se i rubriken vad tråden handlar om.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 08-10-26 01:34 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Chaan skrev:
Ja självklart Ragamuffin. Det ÄR omständigt att DETALJSTYRA ett helt internetforum - och det är inte meningen att någon SKA göra det heller. Jag vet sedan tidigare att du med jämna mellanrum har väldigt detaljerade åsikter exakt om hur forumet sköts och inget ont i det men du ska veta att du ligger längst ut på ena kanten när det gäller detta. Jag har ända sedan 2005 varit den som lagt mig i mest i detalj hur saker och ting läggs upp och ansvarar för många av de nya forumsrubrikerna som lagts till sedan dess. Du ligger utanför mig i det här fallet så räkna inte med någon större förståelse från andra. Som sagt - vi som roddar ska inte peta i vartenda rubrik osv - vi ska bara se till att det fungerar principiellt. Självklart har vi rätt att bli sura också och lägga oss i sådant vi tycker är fel - vi är inte mer än människor vi med. Liksom du har rätt att uttrycka allt det som du tycker fungerar dåligt.

Vill du lägga ned extraarbete på detaljer så är det upp till dig. Själv tycker jag tydliga rubriker är jättebra men räkna som sagt inte med att merparten av forumfolket kommer bry sig nämnvärt. De flesta som skriver här varje dag klickar ändå på alla eller nästan alla rubriker. Det är bara ett debatt- och intresseforum och vi har inga journalistiska ambitioner sånär som på det som ska upp på hemsidan.

End of story.


OK.. då vet jag vart ribban ligger.. Detaljstyra.. är det vad jag vill bara för att jag tycker att det är bra med en tydlig rubrik?

Har väl haft andra åsikter med så klart men jag förstod nog inte att det var så lågt i tak på forumet..

Dessutom var det ju inte JAG som startade denna tråden om vettiga rubriker, som ändå ansågs så viktig att den klistrades??


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 08-10-27 09:25 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
Jag tycker inte det hade varit så värst kontroversiellt om moderatorerna tilläts ändra rubrikerna till att bättre beskriva tråden än originalrubriken.

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011