Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-03-29 00:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Cadillac Converj Concept
InläggPostat: sön 09-01-18 17:13 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Bild

Den vinner inte min designpris men specen verkar helt ok.

Citat:
The Cadillac Converj’s Voltec electric propulsion system is made up of a 16-kWh, T-shaped battery, an electric drive unit, and a four-cylinder engine-generator. It uses electricity as its primary source to drive the car.

A thermally managed battery pack contains more than 220 lithium-ion cells that provide the primary power to drive the Converj electrically up to 40 miles without using fuel or producing tailpipe emissions. The battery is integrated into the Converj’s chassis and stores electricity from the grid when the vehicle is plugged in. It takes less than three hours to recharge the battery at 240V, or about eight hours from a 120V outlet.

When the battery’s energy is low, the Converj seamlessly switches to extended-range mode. During this secondary level of operation, electricity needed to power the vehicle is created on-board by a flex-fuel-powered engine that operates much like a home generator to create electricity. The engine-generator ensures a constant supply of power for hundreds of miles until the car is refueled or plugged in to recharge the battery. This extended-range mode eliminates the range anxiety that comes with driving pure electric vehicles that offer no backup power when the battery charge is low.

Whether in electric or extended-range mode, the Converj is propelled all the time by an electric drive unit. It converts electrical energy from the battery or the engine-generator into mechanical energy to drive the front wheels. It also delivers 273 lb.-ft. (370 Nm) of instant torque, for a quick launch, and 120 kW of power. The top speed is 100 mph.

There is no compromise in vehicle performance in either mode of operation. To enhance the ride feel, the Converj also features GM’s Magnetic Ride Control; and for even greater efficiency, energy during braking is captured and stored in the battery.


http://jalopnik.com/5128642/cadillac-co ... r-cadillac

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 09-01-18 18:37 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Citat:
Whether in electric or extended-range mode, the Converj is propelled all the time by an electric drive unit. It converts electrical energy from the battery or the engine-generator into mechanical energy to drive the front wheels.


Ingen höjdare för förbrukningen när batterierna är tömda...

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 09-01-19 19:19 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 07-09-19 14:44
Inlägg: 2271
Ort: Luleå
karlmb skrev:
Citat:
Whether in electric or extended-range mode, the Converj is propelled all the time by an electric drive unit. It converts electrical energy from the battery or the engine-generator into mechanical energy to drive the front wheels.


Ingen höjdare för förbrukningen när batterierna är tömda...


Finns dock bevisligen vissa fördelar med en seriehybrid som ex att man slipper transmission (vikt, friktion, pengar) samt att det möjliggör bruk av alternativa potentiellt effektivare motortyper än dagens förbränningsmotorer. Att den ändå potentiellt inte är lika effektiv som en parallellhybrid då förbränningsmotorn står för all energi spelar kanske inte så stor roll om man kör till 90% på el vilket jag gissar kommer vara fallet med de som köper dessa bilar. För mig personligen skulle det nog handla om mer än 90%.

Med det inte sagt att det inte finns en marknad för parallellhybrider också. Men en parallellhybrid som kan köras endast på el lika långt som ex Chevy Volt och med samma prestanda vid ren eldrift kommer att vara en dyrare konstruktion.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011